Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bekanta med samma erfarenhet. Tyvärr.Jag är en av de som är misstänksam mot Bravecto, min ena hund fick ett epileptiskt anfall i samband med att hon fick sin första (och enda) tablett. Hon har aldrig visat några tecken på neurologiska symptom innan.
Jag googlade massor i samband med det och fick tyvärr fram fler som misstänkte samma sak.
Hoppas det går åt rätt håll för Monster
Har också hört om liknande. Är väldigt misstänksam mot att ge saker oralt som inte är regelrätt medicin mot en sjukdom eller skada. Med droppar i pälsen eller halsband är det ofta bara att bada hunden rejält några gånger om den inte tål medlet, har man gett det att äta så är det tack och godnatt om hunden reagerar på det, finns inget "motgift" vad jag vet. Det enda man kan göra är att behandla symptomen och lindra besvären. När det ändå finns andra preparat att testa först kan jag tycka det är plan E eller F att ge oralt fästingmedel, dvs efter man har testat med allt annat. Den här hypen kring bravecto känns lite farlig och i vissa grupper känns det som att folk med dålig erfarenhet av det tystas ned lite och det är lite tabu att kritisera detta "mirakelmedel".Jag är en av de som är misstänksam mot Bravecto, min ena hund fick ett epileptiskt anfall i samband med att hon fick sin första (och enda) tablett. Hon har aldrig visat några tecken på neurologiska symptom innan.
Jag googlade massor i samband med det och fick tyvärr fram fler som misstänkte samma sak.
Hoppas det går åt rätt håll för Monster
Har också hört om liknande. Är väldigt misstänksam mot att ge saker oralt som inte är regelrätt medicin mot en sjukdom eller skada. Med droppar i pälsen eller halsband är det ofta bara att bada hunden rejält några gånger om den inte tål medlet, har man gett det att äta så är det tack och godnatt om hunden reagerar på det, finns inget "motgift" vad jag vet. Det enda man kan göra är att behandla symptomen och lindra besvären. När det ändå finns andra preparat att testa först kan jag tycka det är plan E eller F att ge oralt fästingmedel, dvs efter man har testat med allt annat. Den här hypen kring bravecto känns lite farlig och i vissa grupper känns det som att folk med dålig erfarenhet av det tystas ned lite och det är lite tabu att kritisera detta "mirakelmedel".
Du har inte gjort nåt felDet där känns faktiskt skapligt onödigt just nu. Han är 8 år och har inte fått Bravecto tidigare, du kan räkna med att det fanns anledning att jag bytte. Tack och godnatt.
Som du ser om du läser så pratar jag inte om dig utan om användandet av Bravecto generellt och bekräftar lady_vip och Migos erfarenheter då jag heller inte har fått ett bra intryck av det även om många verkar ha använt det med framgång.Det där känns faktiskt skapligt onödigt just nu. Han är 8 år och har inte fått Bravecto tidigare, du kan räkna med att det fanns anledning att jag bytte. Tack och godnatt.
Men det funkar inte när man är i Monstermoms läge. Du kan väl starta en generell tråd om Bravecto men snälla, inte i hennes tråd, för hennes skull.Som du ser om du läser så pratar jag inte om dig utan om användandet av Bravecto generellt och bekräftar lady_vip och Migos erfarenheter då jag heller inte har fått ett bra intryck av det även om många verkar ha använt det med framgång.
.
Det var inte jag som drog igång snacket om biverkningar av Bravecto men visst...Men det funkar inte när man är i Monstermoms läge. Du kan väl starta en generell tråd om Bravecto men snälla, inte i hennes tråd, för hennes skull.