@Malibu_Stacy Tack! Veterinären övervägde kortison men ville inte skriva ut det eftersom han redan fallit ur rejält i muskler och inte var så musklad bak till att börja med ens. Ytterligare muskelförlust - främst bak då - kunde vara riskabelt med en så stor och tung hund? Han fick previcox för inflammationsdämpande istället, men det kanske inte påverkar/hjälper på samma sätt som kortison skulle gjort?
Jag tror hans reflexer var normala, men jag var smått hysterisk och kämpade mycket med att bara inte bryta ihop totalt ska erkännas. Monster är ju heller inte lätthanterad för främlingar så jag är inte säker på hur hel undersökning det blev medan han var vaken. Men han sätter tillbaka en uppochner tass och vill inte ha benen korsade (utom nu när han fortfarande är groggy efter sederingen och inte går något vidare alls). Ansiktet rycker och blinkar vid pet på ögat tror jag, men som sagt jag var inte helt med i matchen och vet heller inte riktigt vad en komplett undersökning innehåller.
Jag hade inte tänkt på att man kunde gå till "bara" en neurolog! Tänkte mig hela karusellen direkt istället...
Förstår att du inte kunde ta in allt som hände och all information! Det är jättejobbigt när våra djur är sjuka. Previcpx har inte alls samma effekt men förstår resonemanget att vet ville avvakta kortison. Der tycker jag är klokt innan en neurolog har konsulterats. Hoppas du kan få en tid snart. Känner tyvärr enbart till neurologer i stockholmsområdet.