Myrstacken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Nu börjar alla helger vara över och den grå varadagen ramlar över oss, så vore det inte läge för en liten träff på Myrstacken i Västerås så ungarna får leka och vi får fika?!
Någon som är intresserad, och har några idéer om dagar och datum, för min egen del spelar det ingen roll vardag eller helg, det enda jag vet just nu är att jag är borta 28 och 29 januari...
 
Sv: Myrstacken

Alltså en måndag efm, några invändningar? Och sedan vilken måndag...
 
Sv: Myrstacken

Hur gamla är era? Platsar min elvamånaders son in, eller är han för liten? Har aldrig varit på Myrstacken...
 
Sv: Myrstacken

Lite kul kommer han att ha, om inte annat kommer du ha roligt och fika med oss!:D
 
Sv: Myrstacken

Yahoo skrev:
Hur gamla är era? Platsar min elvamånaders son in, eller är han för liten? Har aldrig varit på Myrstacken...

tja Emma är ju ett år så det funkar väl alldeles utmärkt - och vill du veta en hemlis...? det är mammorna som pladdrar :D
 
Sv: Myrstacken

Åh va kul!
Tyvärr är lilla Wille för liten än och har precis slutat amma så jag inbillar(?) mig att han är extra infektionskänslig, så jag vill nog inte ge mig ut i den stora befolkningen än :(
Men hoppas på fler träffar i min närhet :D
 
Sv: Myrstacken

Hadde gärna kommigt jag med men varenda månadag eftermiddag denna månad jobbar jag (utom idag då) :(
Trist trist men jag kanske kan någon annan gång.
Kan bidra med tre busungar, en på 5 år, en på snart 3 år och så minstigen som fyller 1 år i februari, så mig själv då :banana:
 
Sv: Myrstacken

Förstår dig och håller med.

Mina barn var på Myrstacken i onsdags och nu är vi förkylda hela bunten, rejält också.
 
Sv: Myrstacken

Läkarna upp på barnkliniken hade sagt åt min granne som har ett barn smittat av RS- virus att efter i mars så slutar RS att smitta lika mycket som det gör nu, om det avtar helt kan jag inte säga då det inte är jag som pratat med läkaren.

Grannen har till och med barnen hemma från dagis fram till 1:a April för inte få med sig RS hem.

Men jag reserverar mig för det hon sagt! Men vi kanske skulle kunna ta en träff fram i April, det verkar ju vara säkrare då.
 
Sv: Myrstacken

Angående Rs-virus så visst det är inte kul att få, men att isolera sig om barnet är frisk för övrigt hjälper ju inte, det kan ju vara så att den föräldern som jobbar tar med sig smittan hem...Rs-virus är ett varnligt förkylnins virus men det sätter sig på luftvägarna, bryter ner lungblåsorna och ger en hemsk slemmig hosta, jobbigt att andas, men det är bara några få procent av alla barn som drabbas som blir så sjuka så dom får vårdas på sjukhus.
Detta virus drabbar även vuxna och äldre barn men just små bebisar och åldringar är kännsliga.
Har själv i början av december varigt inlaggd en vecka med lilla Wilma (fyller 1 år den 7/2) för just Rs-virus, hon var jätte dålig. Hög feber, jätte slemmig och hård hosta, fick dropp och sondmatades, hon inhalerades en gång i timmen dygnet runt i 7 dagar. På detta fick hon en lunginflammation (barn med Rs-virus får ofta det), sen har hon förkylnings astma och falsk krupp, inte blev det bättre av hennes kännsliga luft rör då hon har en gomspalt.
Även mina två äldre barn (5 och 3 år gammal) fick även dom Rs-virus men på så "stora" barn blir det mest en envis låndragen slemmig hosta, feber och andra vanliga förkylnings symtom.

Vi fortsätter med dagis som vanligt och visstas ute bland folk, jag anser att man inte kommer undan alla dessa förkylningar av olika slag, men har men en riktigt liten färsking (bebis på 0-3 månader) så bör man ju vara försiktig.
 
Sv: Myrstacken

Grannen har precis haft RS på sin dotter och hon blev 4 månader förr veckan så jag tror att hon är extra rädd om henne just nu.

Ang deras dagis så är barnen alltid snoriga, hostiga och får titt som tätt feber mm när dom vistat där men nu när dom varit hemma så har dom sluppit det så med den bakgrunden så skulle jag också välja att ha barnen hemma, det är väl bra för dom att vara hemma med mamma och bebisen när det finns möjlighet till det?
 
Sv: Myrstacken

Oj inte mena jag mitt inlägg som ett påhopp på dig/din granne. Men idag är många barn föräldrar välldigt rädda för en vanlig förkylning.
Självklart är det bra för barnen att vara hemma om det går och man tycker att man vill hålla dom hemma så länge, dock tycker jag då att barnen ska få andra alternativ att umgås/leka med andra barn.

Även här hemma är vi jämmt förkylda och snoriga, det är hemska baciller på dagis och barn som vistas där får många förkylningar men å andra sidan bygger dom upp ett bra immunförsvar, 5 åringen är nästan aldrig sjuk längre och han var jätte dålig hela sitt första år på dagis (börja vid 1 års ålder).
Sen fick jag av våra banläkare höra att har du fått Rs virus så är du immun under 1-3 år....vet inte om det stämmer.

Nä nu ska jag inhalera lilla Wilma hon e förkyld....igen :smirk:
 
Sv: Myrstacken

Vi hinner nog med flera träffar, om elin fick som hon ville så skulle vi var på myrstacken en gång i veckan...:D
Men vi kanske hinner med någon nu ialla fall?
 
Sv: Myrstacken

Grannen fick höra att dom inte blev immuna mot RS hade det varit fallet så hade ju hennes äldre barn kunnat gå på dagis som vanligt eftersom den lilla redan haft det.

Jag tog inte ditt inlägg som ett påhopp och jag förstår inte vad du reagerade på i mitt inlägg?

Ang myrstacken så går det att ta flera träffar, det är ju ett perfekt ställe att ses på när man har barn, ingen som klänger på en som vill hem direkt ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Myrstacken

Får man fråga vad Myrstacken är för något.

/Ulda - gammal Västeråsare...
 
Sv: Myrstacken

Det ligger ute på Bäckby, en stor hall med massor för barn att göra, bollhav, klätterställningar, cykellandskap, hoppborg osv...
Plus en väldigt trevligt och gott fik... ;)
 
Sv: Myrstacken

Åhå, vi får väl ta oss dit nån dag när Sara är lite äldre och vi är och hälsar på hennes mormor och morfar! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 712
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 216
Senast: Trassel12
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 213
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp