MYRJÄVLAR !!!

martha

Trådstartare
Nån som har bra tips på o få ut myrhelvetena ur vardagsrummet ? Helt inte så man får gå med gasmask själv på sig

Tack på förhand
 
Vi använda myrr inne där de går in. Då hade vi inga katter/hundar eller småbarn. Bytte var tredje dag ungefär, borta efter en vecka och kom inte in igen. =)
 
Säger också dosor. De är riktigt effektiva och andra djur och barn kommer inte åt "giftet" och de lämnar varken lukt eller söl efter sig.
 
Testa vanligt bakpulver, lägg en sträng där dom går in. Har hittills funkat prima för mig.

/B
 
Nån som har bra tips på o få ut myrhelvetena ur vardagsrummet ? Helt inte så man får gå med gasmask själv på sig

Tack på förhand
Jag tro att myror inte andas. :banghead:
Myrr funkar ute, men inne vet jag inte?

Jag har plötsligt fått myror inne. Små svarta rackare som fattat tycke för min stora fina älskade bougainvillea. Jag lyfte ut krukan och vattnade blomman rejält. Sedan strödde jag kanel på fönsterbrädan där de haft sin autostrada.

Kanel och myrdosor är mitt tips.
 
Kanel. :) Vi hade en helt galen invasion av såna där små myror och de försvann/slutade komma in direkt jag hällde kanel längs alla lister där de kom in. Inte säker på om det funkar lika bra på alla myror dock.
 
Slå ihjäl så många som möjligt, låt de ligga kvar. De levande myrorna som kommer sedan bär då ut de döda myrorna och "berättar" för övriga att i det där vardagsrummet blir man ihjälslagen så undvik att gå dit.

Jag fick in myror för en månad sedan i mitt vardagsrum och googlade som en besatt efter en massa tips. Helst giftfritt då jag har hund. Hittade ovanstående tips och skrattade mest åt det. Tänkte dock att det skadar ju inte att prova, så jag mosade sex myror och lämnade kvar dem på golvet. Sedan tog jag hunden med mig, åkte till jobbet och kom hem 5 timmar senare. Då låg en mosad myra kvar på golvet och bara en levande myra irrade runt. Det fortsatte komma några strömyror några dagar efter, men de mosades, lämnades och försvann. En och en halv vecka senare mosades sista myran och den var det ingen som hämtade. Har inte sett till några myror alls efter det.
 
Ja fast det ligger ju typ 50 döda myror här redan , lata stadsmyror ;) ....det ligger nog nåt gift i listerna eller nåt för på en dag så ligger det massa döda myror OCH levande , dammsuger jag nu är det massor i morgon igen
 
Vi la kanel längs listerna och blev av med myrorna direkt. Provade med myrr först, och de brydde sig inte ett smack. Som positiv bieffekt luktar det gott av kanelen :D
 
Nån som har bra tips på o få ut myrhelvetena ur vardagsrummet ? Helt inte så man får gå med gasmask själv på sig

Tack på förhand


Fun Light hjälper dig av med problemet, mycket effektivt. Inte ens Anticimes kunde ha gjort jobbet snabbare.
 
Fun Light hjälper dig av med problemet, mycket effektivt. Inte ens Anticimes kunde ha gjort jobbet snabbare.
Det är märkligt. Jag har alltid Fun hemma eftersom jag gillar saft och är diabetiker. Har testat rejält med fun och myrorna kunde inte brytt sig mindre.
 
Fun saft har inte fungerat för mig heller.
Det bästa har varit myrdosor och myrmedel ute som jag får av bostadsbolaget. Ev får du en lapp med instruktioner tillsammans med myrdosorna, följ dom. Det gör stor skillnad!

Man ska helst städa och torka golvet med mkt rengöringsmedel, sen locka myrorna att göra nya doftvägar till någt sött. När man byter ut det söta mot myrmedel så tar de med sig myrmedlet istället.
 
Tummen upp för myrdosor! Sen har du myrnix på på pulver också som går att använda inomhus, det kan man pudra ut lite överallt, helt ofarligt för människor och djur.
 
Ja fast det ligger ju typ 50 döda myror här redan , lata stadsmyror ;) ...
hahaha

Ta reda på var de bor! Vi fick in myror som förmodligen fanns i jord som jag fick till krukväxterna. strödde kanel och bakpulver överallt med det gick det bara förbi. Då tog vi ut alla inneväxter, tog bort så mycket jord som möjligt och badade växterna i vattenbad, ordentligt och långt. Hejdå myrjävlar :devil:
 

Liknande trådar

Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
224
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 016
Trädgård & Växter Hej! Jag har sått tomatplantor från frö för någon månad sedan, och de har växt till sig rätt bra. Jag har planterat om dem och de växer...
2
Svar
29
· Visningar
1 311
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 883
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp