MyDog 2013 - vilka ska dit?

Ramona

Trådstartare
Är det några här som ska på MyDog i Göteborg nästa helg? Vilka dagar ställer ni ut och vart? Ska någon tävla i lydnadsklasserna? Freestyle? Någonting annat?

Någon som bara ska åka och kolla?

Själv jobbar jag varje kväll under MyDog och kommer att synas antingen på Heaven23 eller på Incontro ifall någon vill knalla förbi och säga hej. :)

Sv: MyDog 2013 - vilka ska dit?

Jag har anmält min nya vovve (shetland sheepdog) på torsdagen, men hon är väldigt slarvig med sina öron så jag vet inte om det är lönt. Ev åker jag upp i alla fall, som miljöträning för henne. Har inte bestämt mig ännu.

Har ställt ut där en gång innan (dvärgpudel) och det är ingen jätterolig utställning, men det är väl svårt att få till det bra när det är inomhus. Fullpackat med stressade människor och hög ljudnivå.

Ev åker vi över, utställningsbiten är inte så intressant för mej men lydnadsklasserna är alltid en hit!

Vet någon om de kommer visa polishundar i arbete iår?

Mvh Domino_s

Jag ställer min aussie torsdag och fredag, då ska jag spatsera runt där typ hela dagarna efter utställningen, prata med folk och så SHOPPA :D!!

Jag ska dit, men vet inte om det blir med eller utan hund. Tanken från början var att han skulle varit med och tävlat i Rallylydnaden, men eftersom den är bortplockad så får han bara vara sällskap och åskådare :)

Jag och sambon ska dit!:D
Men vovven får stanna hemma, han är så odräglig just nu;)

Första besöket för oss så vi vet inte riktigt vad vi har att vänta och vad det finns att se förutom utställning,men kul ska det bli!
och förhoppningsvis blir det liiite shopping till vovven, han är ju i stooort behov av nya halsband :angel:

Självklart ska det komma en tråd om My dog bara för att jag ska bli extra bitter över att jag missar det :(

Hade tänkt sitta lite i rasmontern samt försökt få lillhundens uppfödare att ställa henne.
Men nu missar jag hela spektaklet eftersom både jag och sambon måste arbeta. Ev. kanske jag pyser dit en av dagarna nästa helg för en snabbkoll, men det är ett svagt kanske...

Ha så kul allihop som ska dit, vi ses 2014!

Jag och min sambo ska sitta i flatcoated retriever-montern torsdag 9-13 och har med unghundarna :)

Här är en till som ska dit! :)
Jag har en blandis, så ingen utställning för min del. Inte heller tävling eftersom vi tävlar i rallylydnaden som blev bortplockad... :(
Får nöja mig med att jag var med förra året åtminstone :p
Så jag åker bara dit för att titta på alla andra, hunden stannar hemma eftersom hon inte trivs i miljön och för att jag kommer in gratis om jag åker själv.

Funderar på att åka in en sväng på torsdagen eller fredagen, har haft Aussie så de hade varit roligt att se :D

Har ingen hund sen drygt tre år så risken är ju att man blir alldeles hundsjuk :grin:

OT fick erbjudande att ta över en hund av den andra rasen jag har haft ( grosser schweizer sennen) och det var tufft att tacka nej :cry:

*Kl*

Hur noga är dom med åldern på besökshundarna tror ni?

Det stod att hundarna måste vara minst 6 månader gamla och min lilla blir ju det nästa vecka, tror ni dom går på dagen hunden fyller 6 månader? För då kommer vi in under helgen i alla fall.

Min lilla är väldigt social och orädd av sig och jag skulle gärna velat ha med henne som lite träning då vi inte gör mycket sånt här annars då jag inte är så social av mig men ändå hade tänkt göra ett försök att åka dit.
Min första hundutställning ever, så är det något jag bör tänka på? Ha plånboken full av kosing kanske?

Får man ta med andra hundar än de som ställs ut? :confused: Det brukar man inte få på inomhusutställningar.

*kl*
Hur tycker ni att det är i år? Och hur har det gått för er?

Jag tyckte det var toppen att man fick ta med egen hund in, även om man inte tävlade, men däremot kändes det som att det mesta har blivit mindre (utom just utställningarna). :confused:

Dessutom tycker jag det är ett jäkla oskick med folk som har noll koll på sina hundar och låter dom hälsa på allt och alla utan att man bryr sig det minsta. Det positiva var ändå att det var mindre sånt än jag förväntade mig och enda gången jag blev riktigt irriterad var när en "känd hundmänniska" som borde veta bättre betedde sig just så...

Jag tycker också att det är bra (hade med min egen idag) såvida ägarna känner sina hundar och inte utsätter de för sånt de inte riktigt klarar av. Och jovisst, det är en hel del som har noll koll, tyvärr. Kommer nog aldrig förstå mig på de människorna...

Det är mindre. Förutom utställningarna är det bara freestyle som tävling, förra året var det freestyle rallylydnad samt lydnad. Riktigt tråkigt tycker jag, det hade behövts mer variation. Tycker dessutom att det märktes idag då jag tyckte att det var förhållandevis få människor med tanke på tidigare år, eller så har jag bara fått för mig det.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
977
Senast: igbest
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 914
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 724
Senast: s957
·
Ekonomi & Juridik Hej alla, snälla hjälp mig. Jag har haft ett långt uppehåll och inte ens i tanken berört hästeriet. Jag har gjort en brasa av hennes...
Svar
8
· Visningar
1 667
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka