Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror på årstiden, så här års vill jag ha varma tallrikar då jag inte har det så varmt inne pga elpriserna, annars kvittar det.Hur ser det ut i Bukeköken; serveras maten på varma eller kalla tallrikar? Förutsatt att det gäller varm mat, då. Själv tycker jag det är trevligt att lägga upp maten på en varm tallrik; det känns som att det hör till och som att maten kallnar så fort annars. Hur gör ni?
Haha, nej inte ska de ha ensamrätt på varma tallrikar; i så fall tar jag härmed ifrån dem det. Mer tallriksvärme åt folket!Känns det inte lite borgerligt att servera mat på varma tallrikar?
Skoja bara, här äter vi på kalla tallrikar.
Själv är jag en långsam-ätare, så klar fördel då.Kall och kall, den är väl 24 grader
Värma dem känns överkurs, äter snabbt så har snarare problem med att maten är för varm än för kall.
Här är det alltid rumstempererad tallrik, ser inte någon anledning till att värma tallriken innan, den blir ju varm av maten.
Jag brukar i allmänhet äta tillräckligt snabbt för att maten inte ska hinna kallna på tallrikenFast själva poängen med att värma tallriken innan är ju att den inte ska ta värme från maten