Mycket påhopp!!!

Sv: Mycket påhopp!!!

Alternativmedicin t ex (för att ta ett brett exempel) är ju ett ämne som blir påhoppat och bespottat hejvilt.Ett jäkla kackalorum...

Men jag hajar inte riktigt varför man ger sig in i en diskussion om ett ämne som man inte är intresserad av??

Jag argumenterar ofta mot huvudlösa alternativmedicinska påståenden.
Det är också ett intresse, om än inte positivt.

Fast många gånger så brukar TS klaga på att folk är otrevliga för att de ger svar som TS inte vill höra.

Många skriver att de vill ha råd och liknade men igentligen så känns det som om de bara fiskar efter medhåll. Får de då svar som inte passar in i den mallen, eller svar som de inte alls vill höra så börjar de genast gasta om påhopp.

Det är ju så att när man lägger ut en tråd så får man vara beredd på att få höra även sådant som man kanske inte vill höra.

Tex om man frågar om vilket skarpare bett jag skall byta till då min häst är så dum i munnen. Får då TS svaret åk till en duktig veterinärtandläkare först (vilket är ett helt korrekt svar) istället för att byta till ett skarpare bett så kan TS ta illa vid sig (har hänt i flera trådar). För det är ju inte det svaret som TS vill höra utan TS vill ju bara byta bett och få problemet "fixat" på det sättet.

Eller någon som sitter och rider en halt häst för att deras euqviterapeut (stavning?) har sagt det och ber om råd då hästen är dum. När TS då får svaret åk till klinik och låt en veterinär kolla hästen omgående så blir TS arg och börjar svamla om översittarfasoner och att alla minsan tror att de är så duktiga.

Detta mönstret upprepar sig ofta i tråd efter tråd. Visst kan de ibland bli lite hetska diskussioner men så länge ingen blir direkt otrevlig så är det ju något man får leva med.

Vissa går ju inte som katten runt het gröt utan skriver kalla fakta direkt. En del har ju lite svårt att ta det. Den kattegorin vill ju gärna ha sanningen inlindad i bomull och blir sura om svaren inte är skrivna så.

Sen är det ju inte alltid så lätt att uttycka sig i skrift. Det blir lätt missförstånd som aldrig skulle ha uppstått om man pratade med varandra direkt.

Mvh

Tora

:bow::rofl: Vi tyckte visst skrämmande lika här också:idea::rofl: Instämmer helt!

Jag blir aldrig påhoppad men jag upplever ofta, precis som Tora sa, att dom byter samtalsämne. Annars blir jag mest ignorerad... :'(

Håller med dig fullständigt. Jag har märkt ett sytem i det hela, oftast är det samma personer som svarar så att det uppfattas som påhopp. Dessa personer väljer (enligt mig) att med flit misstolka så mycket det går (TS såväl som andra inlägg) för att med full aggression kväka ur sig både det ena och det andra. Ofta kommer de även en bra bit ifrån själva ämnet i slutänden :crazy:

Det spelar ingen roll vad som sägs i tråden, för enligt dessa personer så är det precis tvärtom.

Det intressanta som jag lagt märke till vad det gäller dessa individer är att de är extrem duktiga (enligt egen utsago), proffs på precis allt (eftersom de svarar med sådan självsäkerhet inom precis alla ämnen, med den kunskapen torde de vara närmre 100år gamla ;) ) Men har man ngn gång sett en bild eller film med dessa personer så nog F:N står de bredvid en häst som betar eller liknande. En person som anonymt påstår sig vara bäst borde oxå visa det genom t ex film eller bild. Det är juh extremt lätt att vara NGN när man är anonym..

När jag läser trådar med påhopp , & varit med om det själv kan jag bara konstatera att det mesta inte har ngt med att mobbarna är mer kunniga utan att de har andra åsikter & att de tycker folk ska tycka samma sak, för annars...
Mkt sällan ser jag att okunniga personer mobbas här, okunniga erkänner att de inte är så erfarna & får snarare hjälp, men visst, det finns fall där oxå när folk som egentligen inget kan, skriver & retar upp halva forumet med dumma åsikter eller kommentarer.

Håller med dig fullständigt. Jag har märkt ett sytem i det hela, oftast är det samma personer som svarar så att det uppfattas som påhopp. Dessa personer väljer (enligt mig) att med flit misstolka så mycket det går (TS såväl som andra inlägg) för att med full aggression kväka ur sig både det ena och det andra. Ofta kommer de även en bra bit ifrån själva ämnet i slutänden :crazy:

Det spelar ingen roll vad som sägs i tråden, för enligt dessa personer så är det precis tvärtom.

Det intressanta som jag lagt märke till vad det gäller dessa individer är att de är extrem duktiga (enligt egen utsago), proffs på precis allt (eftersom de svarar med sådan självsäkerhet inom precis alla ämnen, med den kunskapen torde de vara närmre 100år gamla ;) ) Men har man ngn gång sett en bild eller film med dessa personer så nog F:N står de bredvid en häst som betar eller liknande. En person som anonymt påstår sig vara bäst borde oxå visa det genom t ex film eller bild. Det är juh extremt lätt att vara NGN när man är anonym..

Precis det där har jag också noterat.

Ja har också märkt det hära. Man blir "påhoppad" vad man än säger..

Säger bara: Håll er till ämnet och acceptera andras åsikter!

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 737
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 567
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 003
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 971
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar