nimbo4ever

Trådstartare
Hej, min mamma kom hem med Granngårdens havrefria müsli nu istället för den vanliga, Mustang. För att den har blivit så dyr.. :(
Vad är det för skillnad på dom?
Bra/dåligt?

Sv: MÜsli?

Jag kör med Granngårdens och den funkar kanon på min häst. Även min kompis som har både föl, unghäst å äldre hästar använder den. Alla håller hullet fint och de kompletterar med havre och groov på vissa av dem

Min får bara betfor och musli och håller sig fint i hullet och är pigg.

Skillnaden vet ag dock ej då jag aldrig gett mustang utan Cornville.

Sv: MÜsli?

Ooops.. Marstall havrefri musli var de jag brukade ha :p

Samma som jag hade innan. Och jag har ej ändrat något i hans foderstat. Om du ej har möjlighet till analys så testa att ge samma mängd. eller lättast. Läs innehållet på båda säckarna. och jämför!

Liknande trådar

Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 872
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 206
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka