Muskler vs Muskler

Jag vet precis vem det är och hans mått. ;) Om du tror att poängen var att jag visade en man som jag tyckte att du skulle eftersträva att se ut som så gick poängen med mitt inlägget lååååååångt över huvudet på dig.

Nej, jag förstod poängen. Det roliga var att det var sånt extremt exempel då det finns så få män som ser ut sådär :).

(...) Det verkar inte så himla viktigt med utseende, helt enkelt, när det gäller partners. Inte ens på det viset som det är med hästen, när man ser sin egen häst som i särklass vackrast.

Jag måste säga att jag tycker att min sambo är vansinnigt snygg. Kan sträcka mig så långt som att han i mina ögon är perfekt. Vi träffades dock på Tinder och där är det ju liksom utseendet man går på. Kanske blir en annan grej då?

Den karlkroppen jag är mest attraherad av är Buff Dudes. :love:
a206bf361d2bf11de2be7aa47e38601e.jpg

Hehe, ok. Blir många timmar på gym det :).
Personligen tycker jag det är för mkt. Känns som man offrar lite funktionalitet i kroppen om man blir för tung :) . Men intressant att det finns så många olika smaker :).

Det där! Vi var några i stallet som pratade om det en gång.

Alla tycker ju på något sätt att deras egen häst är världens finaste (även om man vet att den inte får tio på exteriören, så har den egna hästen liksom en tia på allt i ens hjärta). Och alla tycker att deras egna barn är outstanding, finast och bäst på alla de vis. (Där har vi ju inga lika tydliga bedömningssystem, lyckligtvis.)

Däremot tyckte egentligen ingen av oss 6-7 kvinnor som pratade just då att ens egen partner/man var snyggast! Detta trots att alla så vitt känt hade kärleksfulla förhållanden som pågått länge. Men ingen av oss tycker att vi är ihop med den snyggaste, vi är snarare ihop med den som vi funkar bäst tillsammans med och som funkar bra tillsammans med oss. Det verkar inte så himla viktigt med utseende, helt enkelt, när det gäller partners. Inte ens på det viset som det är med hästen, när man ser sin egen häst som i särklass vackrast.
Jag tänker att det nog kan vara lite olika det där, vilken vikt man lägger på exteriören. Både när det gäller val av partner och val av häst. Med den extra komplikationen att partnern ska välja en själv också, så där kan man ju sällan välja och vraka på samma sätt som med hästar.

Men jag har nog tänkt att de flesta tycker att ens partner är fysiskt attraktiv? Inte alla, såklart , men att det är ganska vanligt att tycka det. Men sen skiljer det sig såklart vad det innebär i praktiken.

Jag tycker det ligger något i det där. På gymmet finns det en hel del killar som är kortare än jag och det tänker man inte så mkt på för dom som är vältränade ser inte små ut för det.
Jag tänker på det när jag är på gymet. Särskilt när man ser de som är korta och kompenserar det med att träna sig extra stora, att det känns nästan lite bortkastat. För man vet ju hur många timmar i gymmet som ligger bakom en sån kropp, och när man ser rätt tydligt att de tränar med huvudsyfte att bli snygga. Jag får lust att säga ”nej nej nej, det är för mycket! Det är bortkastad tid, varje extra timme du lägger ner nu gör dig fulare!”

Men, man får väl hoppas, för deras skull, att de hänger med folk som tycker det är fint med mycket muskler.

@Hero Jag kan inte hjälpa det:D Jag gillar liksom överdriviteten(haha ord?) att ha sån kropp. Vill ju själv ha lågt kroppsfett och vara riktigt fit. Utan att bli det minsta bulkig.

Av nyfikenhet, hur vill du att din partner ska se ut i muskler och så?:)

@Hero Jag kan inte hjälpa det:D Jag gillar liksom överdriviteten(haha ord?) att ha sån kropp. Vill ju själv ha lågt kroppsfett och vara riktigt fit. Utan att bli det minsta bulkig.

Av nyfikenhet, hur vill du att din partner ska se ut i muskler och så?:)

Jag förstår fullständigt. Man kan ju inte hjälpa vad man attraheras utav :).

När det gäller muskler på tjejer så föredrar jag om dom inte är för framträdande. Jag kan tycka det är snyggt med antydan/synliga magmuskler och vältränade ben. Men stora biceps och breda axlar är inget jag går igång på :P . Fit är snyggt men inte för fit :) . Sen finns det ett attribut jag tycker är det sexigaste som finns på tjejer. Men det är inget jag vill skylta med på buke. Då får du pm:a i så fall :p

Jag förstår fullständigt. Man kan ju inte hjälpa vad man attraheras utav :).

När det gäller muskler på tjejer så föredrar jag om dom inte är för framträdande. Jag kan tycka det är snyggt med antydan/synliga magmuskler och vältränade ben. Men stora biceps och breda axlar är inget jag går igång på :P . Fit är snyggt men inte för fit :) . Sen finns det ett attribut jag tycker är det sexigaste som finns på tjejer. Men det är inget jag vill skylta med på buke. Då får du pm:a i så fall :p
Helt enig. Jag vill ha starka muskler men inte stora. Förutom rumpan då... :cautious::angel:
Äsch nu vill jag till gymmet ju :D

Helt enig. Jag vill ha starka muskler men inte stora. Förutom rumpan då... :cautious::angel:
Äsch nu vill jag till gymmet ju :D

Haha, visst är det härligt med gym ibland. Trodde aldrig jag skulle säga det. Men vissa dagar när man känner sig sådär sjukt stark och tar den tunga vikten som man bara drömt om tidigare :).

Dock, har jag inte förstått trenden med stora rumpor. Vältränad absolut, men jag föredrar om det ser proportionerligt ut med kroppen i övrigt.

Jag tänker att det nog kan vara lite olika det där, vilken vikt man lägger på exteriören. Både när det gäller val av partner och val av häst. Med den extra komplikationen att partnern ska välja en själv också, så där kan man ju sällan välja och vraka på samma sätt som med hästar.

Men jag har nog tänkt att de flesta tycker att ens partner är fysiskt attraktiv? Inte alla, såklart , men att det är ganska vanligt att tycka det. Men sen skiljer det sig såklart vad det innebär i praktiken.
Jo, attraktion finns nog i alla de förhållandena. Det gick vi inte in på, men jag tog det för givet. Men hur mycket det handlar om utseendet, eller om hela relationen, så där ett decennium eller två senare, har jag väldigt svårt att svara på för egen del. Jag vet inte.

Dock, har jag inte förstått trenden med stora rumpor. Vältränad absolut, men jag föredrar om det ser proportionerligt ut med kroppen i övrigt.
Haha, jag har nog egentligen bara hakat på trenden. Drömmen skulle ju vara att ha det som jobb att se bra ut. Typ Buff dudes.
Amanda elise Lee på instagram har min drömkropp. :love: Så perfekt

Haha, jag har nog egentligen bara hakat på trenden. Drömmen skulle ju vara att ha det som jobb att se bra ut. Typ Buff dudes.
Amanda elise Lee på instagram har min drömkropp. :love: Så perfekt

Haha, jag skulle gärna se bra ut. Men vet inte om jag skulle vilja ha det som jobb :p.

Oj! här måste jag citiera @Hyacinth

"Och jag tycker han är asläskig!"
Fast "hon" i det här fallet då :D

Men jag tror säkert det finns killar som tycker hon har snygg kropp :).

Jo, attraktion finns nog i alla de förhållandena. Det gick vi inte in på, men jag tog det för givet. Men hur mycket det handlar om utseendet, eller om hela relationen, så där ett decennium eller två senare, har jag väldigt svårt att svara på för egen del. Jag vet inte.
Jag menade alltså rent konkret att man tycker den andre är fysiskt attraktiv, kopplat till vissa utseendemässiga faktorer. Jag tycker inte det är svårt att svara på vad jag tycker är fysiskt attraktivt hos min partner, de var ju en del i varför vi blev tillsammans i första läget. Så det förekommer ju uppenbarligen att det rent utseendemässiga spelar in när man väljer partner. Även om jag är helt med på att det inte gör det för alla.

Jag menade alltså rent konkret att man tycker den andre är fysiskt attraktiv, kopplat till vissa utseendemässiga faktorer. Jag tycker inte det är svårt att svara på vad jag tycker är fysiskt attraktivt hos min partner, de var ju en del i varför vi blev tillsammans i första läget. Så det förekommer ju uppenbarligen att det rent utseendemässiga spelar in när man väljer partner. Även om jag är helt med på att det inte gör det för alla.
Ja? Det framgick. Men jag är nog för egen del mer oklar över det hela än så.

Överlag är det sällan jag tycker att det/den snyggaste/bästa är det/den rätta för mig. Men just häst och barn blir finast i alla avsenden genom att vara mina.

Det där man föll för först, utseendemässigt, finns väl ofta inte kvar hur länge som helst? Få män på tex 60 har samma hår och hållning som när de var 25, leendet och händerna ändrar sig en hel del osv.

Det där! Vi var några i stallet som pratade om det en gång.

Alla tycker ju på något sätt att deras egen häst är världens finaste (även om man vet att den inte får tio på exteriören, så har den egna hästen liksom en tia på allt i ens hjärta). Och alla tycker att deras egna barn är outstanding, finast och bäst på alla de vis. (Där har vi ju inga lika tydliga bedömningssystem, lyckligtvis.)

Däremot tyckte egentligen ingen av oss 6-7 kvinnor som pratade just då att ens egen partner/man var snyggast! Detta trots att alla så vitt känt hade kärleksfulla förhållanden som pågått länge. Men ingen av oss tycker att vi är ihop med den snyggaste, vi är snarare ihop med den som vi funkar bäst tillsammans med och som funkar bra tillsammans med oss. Det verkar inte så himla viktigt med utseende, helt enkelt, när det gäller partners. Inte ens på det viset som det är med hästen, när man ser sin egen häst som i särklass vackrast.
Jag blev osams med en tjej en gång då jag sa att jag inte tyckte min kille var den snyggaste kille jag visste. Hon menade att då älskade jag honom inte.

Liknande trådar

T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 031
Senast: Lazy Lady
·
Avel Nu är det inte aktuellt iår eller ens nästa år, men funderationerna går ju iaf runt litegrann. Har ett fint kallblodstravarsto vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 885
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar