Muskler vs Muskler

Jag vill ha en man som orkar leva det liv jag vill leva. Och som orkar det liv han vill leva.
Jag tror de flesta mår bra av att träna på ngt vis.
Jag lever ett rätt aktivt liv och delar gärna det med min partner.

Men det är ungefär det jag går igång på: funktionen.

Jag är inte så intresserad av bulkiga gymsnubbar. Det är inte direkt funktionellt att vara så stor om man är intresserad av sånt som jag är. Och jag är inte intresserad av såna som aldrig kan chilla eller äta onyttigt. Eller de som är utseendefixerade och stela iom det.

Så resonerar många av mina kvinnliga vänner med.
Vill man scora bör man nog främst jobba på att vara härlig som person.

Jag vill ha en man som orkar leva det liv jag vill leva. Och som orkar det liv han vill leva.
Jag tror de flesta mår bra av att träna på ngt vis.
Jag lever ett rätt aktivt liv och delar gärna det med min partner.

Men det är ungefär det jag går igång på: funktionen.

Jag är inte så intresserad av bulkiga gymsnubbar. Det är inte direkt funktionellt att vara så stor om man är intresserad av sånt som jag är. Och jag är inte intresserad av såna som aldrig kan chilla eller äta onyttigt. Eller de som är utseendefixerade och stela iom det.

Så resonerar många av mina kvinnliga vänner med.
Vill man scora bör man nog främst jobba på att vara härlig som person.
Jag håller med om funktion före form :) Jag tycker om att röra på mig, långpromenader, vandra, röra på mig och jag vill vara med någon som orkar hänga med och som tycker att det är roligt. Någon som ser rörelse och aktivitet som en naturlig del av livet, sen bryr jag mig inte speciellt mycket om vilken form de personen kommer i så länge hen har en hyffsat nyttig inställning till träning/rörelse och mat och livet. Jag gillar överlag att äta mat som tillför min kropp nyttiga/vettiga saker men som samtidigt är god, jag gillar att äta varierat och mycket vegetariskt. Och jag vill gärna hitta någon som har samma inställning men utan att gå till överdrift. Ibland (som idag som känns som en kvalificerad bajs-dag) äter jag pizza och godis och känner ingen skam för det så jag är ingen extrem renlevnadsmänniska haha. Summa sumarum är väl någon som tar hand om sin kropp och sig själv och framförallt trivs med sig själv och sin kropp.

Alltså, du lär ju få olika svar av alla. I grund och botten handlar det, tror jag, om att vara nöjd med sig själv. Självförtroende är sexigt. Att jag, eller någon annan, föredrar en viss typ av man gör ju varken till eller från för dig. Och det säger ju inget om vad man kan "räkna med" att kvinnor du träffar kommer tycka.

Med det sagt. Här är min "typ" (rent kroppsligt). Tror verkligen inte att alla håller med mig.

the-mountain-still-large_trans%2B%2BPVMz3fIG63xqideGQT7h16xLFutNW_W52eW5jokjU30_trans_NvBQzQNjv4BqXLf5rZYUXGKwZgSx01hvqFSKKjxZpmhl6pTqptSUOjI.jpg

Och jag tycker han är asläskig!

Och jag tycker han är asläskig!

Exakt så! Blir ju inte klokt att försöka sammanställa någon allmängiltig "såhär vill alla kvinnor ha det"-mall. Vilken tur att vi är olika liksom. En tidigare väldigt kär vän till mig föredrog smala/seniga män (med fördel korta), jag vill ha muskler med padding. Noll konkurrens om männen när vi var ute på krogen (på den tiden det begav sig). :up:

Exakt så! Blir ju inte klokt att försöka sammanställa någon allmängiltig "såhär vill alla kvinnor ha det"-mall. Vilken tur att vi är olika liksom. En tidigare väldigt kär vän till mig föredrog smala/seniga män (med fördel korta), jag vill ha muskler med padding. Noll konkurrens om männen när vi var ute på krogen (på den tiden det begav sig). :up:

Och en vän till mig vill ha skalliga killar med rejäl mage. Hon gillar hull.

En gång i tiden så var vi tre jämnåriga kusiner som ofta var ute och festade. Aldrig någonsin att vi konkurrerade om samma killar. Vi hade så totalt olika smak.
Jag gillade "mina" aschlen, lite seniga händer och blå ögonfärg.
Kusin två spanade på små killar med bruna ögon.
Kusin tre föredrog stora händer, kraftiga killar och ögonfärg spelade ingen roll.

Själv steker jag biff , jag dejtar inte biff

Eller om Joe Manganiello däruppe räknas som biff så har jag haft en sån och visst det var bra men det var liksom fortfarande inte magrutorna jag bestämde träff med....
Nej, det är självklart. Min poäng var att jag inte ens skulle se det där som det enda idealet. Han har för mycket muskler om man gillar det klassiska idealet, det är estetiskt tilltalande (på samma sätt som en solnedgång eller en vacker katt) men inte attraktivt.

Sen, att man har en idé om vad man tycker är snyggt betyder ju inte att det är det enda man går efter. Men det är ju en annan fråga.

Senast ändrad:
Smaken är förstås olika! Men att det finns någon sorts ideal i vår kultur ska man väl inte heller sticka under stol med. Det finns fler som tycker Joe M är idealet, eller något lite slankare i stil med klassiska statyer, än vad det finns folk som tycker skallig och fet är idealet.

Smaken är förstås olika! Men att det finns någon sorts ideal i vår kultur ska man väl inte heller sticka under stol med. Det finns fler som tycker Joe M är idealet, eller något lite slankare i stil med klassiska statyer, än vad det finns folk som tycker skallig och fet är idealet.

Ja det är förvisso helt sant. Men i den verkliga grå vardagen så är de allra flesta inte ihop med Joe M, och förväntar sig inte att bli ihop med honom heller. "Utseendeidealet" för kvinnor och män är ju nåt som jag tycker är snyggt men som inte är avgörande på något sätt. Jag tycker inte att man ska hänga upp sig så mycket på det, speciellt inte om man är osäker eller har komplex.

Ja det är förvisso helt sant. Men i den verkliga grå vardagen så är de allra flesta inte ihop med Joe M, och förväntar sig inte heller att bli ihop med honom heller. "Utseendeidealet" för kvinnor och män är ju nåt som jag tycker är snyggt men som inte är avgörande på något sätt. Jag tycker inte att man ska hänga upp sig så mycket på det, speciellt inte om man är osäker eller har komplex.
Nej, det är klart. Men man behöver ju inte ha utseendekomplex för att tycka det är intressant med kroppsideal, eller för den delen vilja träna delvis i syfte att komma närmare ett ideal.

Jag tänker att det kan vara lite som att intressera sig för ideal när det gäller hästars exteriör, men att det troligen inte betyder att ens egna häst skulle få en tia på sin exteriör, eller att man inte tycker om den för den skull.

Yes! Jag vill gärna känna mig ''spinking'' även om jag är gymfit;)
Korta killar utan muskler ser väldigt små ut, korta killar med muskler reflekterar jag inte över. :)
Jag tycker det ligger något i det där. På gymmet finns det en hel del killar som är kortare än jag och det tänker man inte så mkt på för dom som är vältränade ser inte små ut för det.

Alltså, du lär ju få olika svar av alla. I grund och botten handlar det, tror jag, om att vara nöjd med sig själv. Självförtroende är sexigt. Att jag, eller någon annan, föredrar en viss typ av man gör ju varken till eller från för dig. Och det säger ju inget om vad man kan "räkna med" att kvinnor du träffar kommer tycka.

Med det sagt. Här är min "typ" (rent kroppsligt). Tror verkligen inte att alla håller med mig.

the-mountain-still-large_trans%2B%2BPVMz3fIG63xqideGQT7h16xLFutNW_W52eW5jokjU30_trans_NvBQzQNjv4BqXLf5rZYUXGKwZgSx01hvqFSKKjxZpmhl6pTqptSUOjI.jpg

Hahaha, det är ju bara Hafþór Júlíus Björnsson som tävlar i världens starkaste man. Han är ju "bara" 2,06 m och 180 kg :p . Är nog ingen risk att jag blir så stor :rofl:

Jag tycker det ligger något i det där. På gymmet finns det en hel del killar som är kortare än jag och det tänker man inte så mkt på för dom som är vältränade ser inte små ut för det.
Men eller hur. Har en vän som är lika lång som mig, 170, vilket ändå måste ses som kort för en kille. De enda gångerna jag ens tänker på det är när vi står just bredvid varandra.

Den karlkroppen jag är mest attraherad av är Buff Dudes. :love:

Ärligt talat så har punkten "muskelmassa" aldrig dissekerats ner till detalj när jag snackar ragg, Tinder, ligg, what ever med mina kompisar. "-Alltså han var ju sjukt snygg och trevlig men han bänkar nog inte mer än xxkg och då blir det inget", sa ingen tjej jag känner någonsin.

Nej, det tror inte jag heller. Spelar nog noll och ingen roll för antalet matchningar på tinder. Men däremot tror jag det är bra för självkänslan om man är riktigt nöjd med sig själv och mår bra fysiskt.

Nej, det är klart. Men man behöver ju inte ha utseendekomplex för att tycka det är intressant med kroppsideal, eller för den delen vilja träna delvis i syfte att komma närmare ett ideal.

Jag tänker att det kan vara lite som att intressera sig för ideal när det gäller hästars exteriör, men att det troligen inte betyder att ens egna häst skulle få en tia på sin exteriör, eller att man inte tycker om den för den skull.
Det där! Vi var några i stallet som pratade om det en gång.

Alla tycker ju på något sätt att deras egen häst är världens finaste (även om man vet att den inte får tio på exteriören, så har den egna hästen liksom en tia på allt i ens hjärta). Och alla tycker att deras egna barn är outstanding, finast och bäst på alla de vis. (Där har vi ju inga lika tydliga bedömningssystem, lyckligtvis.)

Däremot tyckte egentligen ingen av oss 6-7 kvinnor som pratade just då att ens egen partner/man var snyggast! Detta trots att alla så vitt känt hade kärleksfulla förhållanden som pågått länge. Men ingen av oss tycker att vi är ihop med den snyggaste, vi är snarare ihop med den som vi funkar bäst tillsammans med och som funkar bra tillsammans med oss. Det verkar inte så himla viktigt med utseende, helt enkelt, när det gäller partners. Inte ens på det viset som det är med hästen, när man ser sin egen häst som i särklass vackrast.

Hahaha, det är ju bara Hafþór Júlíus Björnsson som tävlar i världens starkaste man. Han är ju "bara" 2,06 m och 180 kg :p . Är nog ingen risk att jag blir så stor :rofl:

Jag vet precis vem det är och hans mått. ;) Om du tror att poängen var att jag visade en man som jag tyckte att du skulle eftersträva att se ut som så gick poängen med mitt inlägget lååååååångt över huvudet på dig.

Liknande trådar

T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 031
Senast: Lazy Lady
·
Avel Nu är det inte aktuellt iår eller ens nästa år, men funderationerna går ju iaf runt litegrann. Har ett fint kallblodstravarsto vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 885
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar