Om du redan bestämt dig för vad "kvinnor" vill ha varför frågar du?Jag har fått uppfattningen att kvinnor vill ha en större och tyngre man än sig själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du redan bestämt dig för vad "kvinnor" vill ha varför frågar du?Jag har fått uppfattningen att kvinnor vill ha en större och tyngre man än sig själv.
Lagom är väl det som passar bäst för den aktivitet du vill utöva dvs vill du lyfta tungt eller vara distanslöpare?Hur mycket muskler är lagom på en man ?
https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731
Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger .
Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?
Varför är det intressant? Du vill veta vad folk i allmänhet tycker är den mest attraktiva kroppen?
Armie Hammer är nästan två meter lång, jag skulle säga att han inte ser ut som en liten tanig pojke. Ingen aning om vad han väger, men rimligen mer än 58 kg. Här är en helfigursbild med kläder på:Wow, han ser ut som jag gjorde som liten tanig pojke. När jag vägde 58 kg.
Jag har fått uppfattningen att kvinnor vill ha en större och tyngre man än sig själv.
Mest för att sätta upp som mål med träningen. Förmodligen krävs det flera år av träning innan jag riskerar att bli för stor/biffig. Men mest funderingar på vad som är en lagom nivå att ligga på .
10 kg mer behöver inte se biffigt utEnligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då.
Vissa vill det.Jag har fått uppfattningen att kvinnor vill ha en större och tyngre man än sig själv.
Mål är bra.Mest för att sätta upp som mål med träningen. Förmodligen krävs det flera år av träning innan jag riskerar att bli för stor/biffig. Men mest funderingar på vad som är en lagom nivå att ligga på .
Armie Hammer är nästan två meter lång, jag skulle säga att han inte ser ut som en liten tanig pojke. Ingen aning om vad han väger, men rimligen mer än 58 kg. Här är en helfigursbild med kläder på:
Ett bättre mål är nog att folk tycker att man är trevligMål är bra.
Men du ska väl inte ha som mål att så många som möjligt ska tycka du är snygg?
10 kg mer behöver inte se biffigt ut
Men det finns inget generellt lagom som alla kvinnor tycker är snyggt.. Lagom är den är kroppen man själv tycker om och trivs i och med, där man känner sig stark och bekväm.Kanske inte .
Här ett exempel på en kille som är 175cm och 75 kg.
Är det lagom ?
Det har ju med proportioner att göra, skulle jag säga. Kort och biffig är inte snyggare än lång och biffig. Däremot väger såklart en lång kille mer än en kort. Jag var tillsammans med en kille som är 1,70 och såg ut ungefär som AH i kroppen. Han vägde 72 kg.Ahh, men jag är inte 2 meter lång. Så på min kropp skulle jag inte väga så mkt. Jag förstår att lång och smal fungerar bättre än kort och smal.
Lagom för vadå? Det är lagom om han själv tycker det är lagom?Kanske inte .
Är det lagom ?
Inte om du frågar mig. För biffig.Kanske inte .
Är det lagom ?
Det kan man väl iofs ha? Om andras ideal motsvarar ens eget, vill säga. Det finns ju ideal man själv inte tilltalas av, det verkar ju dumt att sträva efter dem, förstås.Mål är bra.
Men du ska väl inte ha som mål att så många som möjligt ska tycka du är snygg?
Alltså det är ju du @Hero som tycker dom där 10 kilona mer ska utgöras av biff och skulle göra dig biffig när det lika gärna kan vara fettJag menar att 10 kg behöver inte vara BARA muskler och biff det kan vara 3 kg muskler och 7 kg fett
Det har ju med proportioner att göra, skulle jag säga. Kort och biffig är inte snyggare än lång och biffig. Däremot väger såklart en lång kille mer än en kort. Jag var tillsammans med en kille som är 1,70 och såg ut ungefär som AH i kroppen. Han vägde 72 kg.
I den första bilden jag postade skulle jag säga att killen i mitten är smal och pojkaktig i kroppen. Armie Hammer är snarare slank och maskulin, han har bredare axlar och mer muskler, utan att bli en biff.
Om man nu ska prata kroppsideal.
Alltså det är ju du @Hero som tycker dom där 10 kilona mer ska utgöras av biff och skulle göra dig biffig när det lika gärna kan vara fett
Du blir ju inte automatisk biff för att du går upp 10 kg
Man behöver inte ha bara fett eller bara muskler jag säger bara att 10 kg + inte behöver vara biffigast det kan ju vara delvis fett också för du kan inte ha hur låg fettprocent som helst hellerDet är väl mest för att jag har som mål att gå upp i muskler än fett. För fett lägger sig mer på magen och jag vill inte ha bukfett eftersom det är farligt.