Muskler vs Muskler

Hur mycket muskler är lagom på en man ?

https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731

Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger :p.

Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?
Lagom är väl det som passar bäst för den aktivitet du vill utöva dvs vill du lyfta tungt eller vara distanslöpare?

Varför är det intressant? Du vill veta vad folk i allmänhet tycker är den mest attraktiva kroppen?

Mest för att sätta upp som mål med träningen. Förmodligen krävs det flera år av träning innan jag riskerar att bli för stor/biffig. Men mest funderingar på vad som är en lagom nivå att ligga på :).

Wow, han ser ut som jag gjorde som liten tanig pojke. När jag vägde 58 kg.
Jag har fått uppfattningen att kvinnor vill ha en större och tyngre man än sig själv.
Armie Hammer är nästan två meter lång, jag skulle säga att han inte ser ut som en liten tanig pojke. ;) Ingen aning om vad han väger, men rimligen mer än 58 kg. Här är en helfigursbild med kläder på:
Armie+Hammer+Armie+Hammer+Chats+NYC+nW_sHvFHyn-l.jpg

Armie Hammer är nästan två meter lång, jag skulle säga att han inte ser ut som en liten tanig pojke. ;) Ingen aning om vad han väger, men rimligen mer än 58 kg. Här är en helfigursbild med kläder på:
Armie+Hammer+Armie+Hammer+Chats+NYC+nW_sHvFHyn-l.jpg

Ahh, men jag är inte 2 meter lång. Så på min kropp skulle jag inte väga så mkt. Jag förstår att lång och smal fungerar bättre än kort och smal.

Ahh, men jag är inte 2 meter lång. Så på min kropp skulle jag inte väga så mkt. Jag förstår att lång och smal fungerar bättre än kort och smal.
Det har ju med proportioner att göra, skulle jag säga. Kort och biffig är inte snyggare än lång och biffig. Däremot väger såklart en lång kille mer än en kort. Jag var tillsammans med en kille som är 1,70 och såg ut ungefär som AH i kroppen. Han vägde 72 kg.

I den första bilden jag postade skulle jag säga att killen i mitten är smal och pojkaktig i kroppen. Armie Hammer är snarare slank och maskulin, han har bredare axlar och mer muskler, utan att bli en biff.

Om man nu ska prata kroppsideal. ;)

Jag menar att 10 kg behöver inte vara BARA muskler och biff det kan vara 3 kg muskler och 7 kg fett
Alltså det är ju du @Hero som tycker dom där 10 kilona mer ska utgöras av biff och skulle göra dig biffig när det lika gärna kan vara fett

Du blir ju inte automatiskt biff för att du går upp 10 kg

Det har ju med proportioner att göra, skulle jag säga. Kort och biffig är inte snyggare än lång och biffig. Däremot väger såklart en lång kille mer än en kort. Jag var tillsammans med en kille som är 1,70 och såg ut ungefär som AH i kroppen. Han vägde 72 kg.

I den första bilden jag postade skulle jag säga att killen i mitten är smal och pojkaktig i kroppen. Armie Hammer är snarare slank och maskulin, han har bredare axlar och mer muskler, utan att bli en biff.

Om man nu ska prata kroppsideal. ;)

Kanske är det så...
Jag kanske har en skev kroppsuppfattning men jag tycker jag ser mer muskulös ut än AH fast jag är 175 och 65-66 kg. Men det är väl andra proportioner som du säger kanske.

Alltså det är ju du @Hero som tycker dom där 10 kilona mer ska utgöras av biff och skulle göra dig biffig när det lika gärna kan vara fett

Du blir ju inte automatisk biff för att du går upp 10 kg

Det är väl mest för att jag har som mål att gå upp i muskler och inte i fett. För fett lägger sig mer på magen och jag vill inte ha bukfett eftersom det är farligt.

Det är väl mest för att jag har som mål att gå upp i muskler än fett. För fett lägger sig mer på magen och jag vill inte ha bukfett eftersom det är farligt.
Man behöver inte ha bara fett eller bara muskler jag säger bara att 10 kg + inte behöver vara biffigast det kan ju vara delvis fett också för du kan inte ha hur låg fettprocent som helst heller

Liknande trådar

T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 031
Senast: Lazy Lady
·
Avel Nu är det inte aktuellt iår eller ens nästa år, men funderationerna går ju iaf runt litegrann. Har ett fint kallblodstravarsto vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 885
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30