Muskler vs Muskler

O_o Hon ser ju jättekonstig ut, som en docka? Och är uppenbart opererad?
Jag tycker jättemycket om henne. Brösten vet jag hon opererat, sen kanske något i ansiktet, men endast brösten på kroppen.
Det jag läst av henne verkar hon vara en otroligt trevlig person, inte bara snygg.

Typiskt kvinnligt att trycka ner andra kvinnor pga deras utseende...

Tja jag tycker min man är fin! men han är inte Keanu Reeves direkt. Däremot garanterat trevligare för mig, liknande intressen och så. Kan bara föreställa mig hur hemskt det vore att tex vara tillsammans med tex Johnny Depp, som är jättesnygg.

Överhuvudtaget väljer jag inte kompisar efter utseende heller utan föredrar att hänga med folk jag trivs med :D.

Och själv är jag ju varken Madonna eller Gina Carano så det känns som att jag har tur att man och vänner tänker likadant.

Senast ändrad:
... och hur nedtryckande var inte den kommentaren mot kvinnor!? :confused:

Fast är ändå inte det här med utseende väldigt känsloladdat för många kvinnor ? På mitt jobb skämtar män om sin vikt hela tiden. En kollega som handla på hambugeri där expiten frågade om han hade gått upp i vikt. Han tog inte illa upp. Känns som män ofta har en helt annan självdistans till detta fenomen. En kompis till mig skämtar om sin dadbod som han fick sen han blev farsa :p.

Fast är ändå inte det här med utseende väldigt känsloladdat för många kvinnor ? På mitt jobb skämtar män om sin vikt hela tiden. En kollega som handla på hambugeri där expiten frågade om han hade gått upp i vikt. Han tog inte illa upp. Känns som män ofta har en helt annan självdistans till detta fenomen. En kompis till mig skämtar om sin dadbod som han fick sen han blev farsa :p.
Vad vet du om hur kvinnor skämtar när du inte är med? Om de inte skämtar om sin vikt med dig som är så kroppsfixerad är det inte det minsta konstigt.

endast brösten på kroppen.

Hon har garanterat gjort mer på kroppen än bara brösten.
---------------------
Personligen har jag svårt för kroppar som ser så uppenbart fejk ut och får jag fritt välja kroppstyp, så biffig, stark, rejäl och med hull mellan muskler och hud. Tokdeffade biffiga manskroppar är inte min grej.

Jag tänkte skriva igår men var för trött, och så gick tråden över från muskel och styrkavarianter till kroppsform hos män. :meh:

Om ni ursäktar, så skulle jag gärna vilja prata mer om just muskler och styrka :D

Det sades tidigare att vi har fler varianter av muskelfibrer (två? flera?) som är bra på oilka saker. Samt att man musklar sig olika. Gissningsvis ju mer testosteron, desto lättare att bygga muskler, utifrån den mängd träning man får.

Det jag har länge funderat på, är hur funkar det egentligen att bygga muskler utan nämnvärt större ansträngning? Vissa människor har lättare för att bygga muskler, men jag tänker främst på stillasittande/liggande djur, framför allt reptiler men också vissa predatorer som inte verkar gör så mycket annat än att ligga och såsa mestadels. Lejonhanar exempelvis.

Om exempelvis en större orm eller alligator blir väldigt stark av att inte göra många knop om dagarna, varför inte andra djur som skulle ha nytta av det, och hur fungerar det egentligen?
Intressant fråga tycker jag. Jag tänker, som någon var inne på, att de tränar när vi inte ser ex på nätterna. Men då ställer jag mig förstås genast frågan - stora ormar i djurparker som inte har så mycket plats att röra sig på, är de lika starka som ormar i det fria? Jag tror spontant på nej men jag vet inte.

Vad vet du om hur kvinnor skämtar när du inte är med? Om de inte skämtar om sin vikt med dig som är så kroppsfixerad är det inte det minsta konstigt.
Det vet jag inte. Det är mkt kvinnor på buke och här är det känsloladdat. Så jag antog att det är detsamma i irl ?

Jag tycker jättemycket om henne. Brösten vet jag hon opererat, sen kanske något i ansiktet, men endast brösten på kroppen.
Det jag läst av henne verkar hon vara en otroligt trevlig person, inte bara snygg.

Typiskt kvinnligt att trycka ner andra kvinnor pga deras utseende...
Hela diskussionen handlar ju om utseende? Ett antal män har avhandlats, och dissats utseendemässigt, på samma grunder (för maxat), men när det är en kvinna vi diskuterar, då är det helt plötsligt typiskt kvinnligt att inte tycka ett visst utseende motsvarar idealet?

Vi har väl inte diskuterat personlighet öht här, utan just pratat kroppsideal? För ska vi lägga in personlighet i omdömet så är såklart inte antika statyer mycket till ideal, de har ju ingen.

Jag har inte sagt flasklock om hennes personlighet, eller henne som person. Jag har sagt att jag tycker hon ser konstig ut i kroppen, delvis för att brösten är opererade och hon poserar så att rumpan och brösten framhävs hela tiden. Så på bilderna motsvarar hon inget ideal för mig.

Det här är en diskussion om kroppsideal, klart man pratar om utseende då. Vad ”typiskt kvinnligt” har med saken att göra vet jag inte, det är ju män med och diskuterar också?

Men en grej att tänka på är hur många timmar på gymmet tar det att skaffa en viss kropp, och tror jag att min partner kommer att föredra att umgås med mig eller titta på mig ibland...

Om sedan partnern också fokuserar på muskler kanske man hänger på gymmet tillsammans fem dagar i veckan och då är det ju plötsligt en delad hobby.

Ja, låter som win win :)
Men svårt att hitta en partner som tränar samma saker eller tränar överhuvudtaget. Men man får väl anpassa sig :). Jag tycker nästan all träning är skoj.

Ja, låter som win win :)
Men svårt att hitta en partner som tränar samma saker eller tränar överhuvudtaget. Men man får väl anpassa sig :). Jag tycker nästan all träning är skoj.
Tyker du? Jag tycker det verkar vimla av tjejer och killar (och en del gummor och gubbar) på gymmet, vad man nu föredrar. Men jag går på Friskis och Svettis så det är kanske mer jämn fördelning där.

Min personliga fördom är att killar verkar tycka att mer muskler på kille är snyggt än tjejer verkar tycka är snyggt på kille. Från rent och skärt lyssnande när folk pratar. (och ingen tycker kroppsbyggare är snygga :D (som erkänt det när jag hört))

Tyker du? Jag tycker det verkar vimla av tjejer och killar (och en del gummor och gubbar) på gymmet, vad man nu föredrar. Men jag går på Friskis och Svettis så det är kanske mer jämn fördelning där.

Kan mkt väl vara så att det är hyfsat jämnt fördelat om man ser till andelen besökare. Men här så går nästan alla tjejer på gruppass. Men det faller sig väl lite naturligt kanske då det är vanligare att män vill bygga större muskler och kvinnor har kanske lite andra mål med sin träning.

Kan mkt väl vara så att det är hyfsat jämnt fördelat om man ser till andelen besökare. Men här så går nästan alla tjejer på gruppass. Men det faller sig väl lite naturligt kanske då det är vanligare att män vill bygga större muskler och kvinnor har kanske lite andra mål med sin träning.
Jag går ju gruppass för att jag tycker "sittastillträning" är tråkigt och min man tränar (ibland..) för att han tycker gruppass är tråkigt. Mitt mål med träningen är att kunna röra mig snabbt mot bussar och dylika föremål + att det är kul att hoppa runt + bra för ridningen och slalom. (Illusionen om att träning kan medverka till att jag tar upp mindre plats i fåtöljen har Tyngre Träningssnack tagit ur mig tyvärr.) (Ibland har jag gymtränat i minigrupp, där man tävlar mot varandra, det är lite kul.)

Ok då kör vi. Vetenskap, anekdotiska bilder, fakta och spekulationer.
Ser muskler olika ut utifrån hur dom uppkommer eller finns det genetik med i spelet kanske?
Är en stoooor rund muskel mer användbar än en smal seg?
Jag tror mängder av genetik är inblandat. Eller är det inte fastlagt att så är fallet?

Smärttålighet är också intressant. Hjärnan kanske ger upp långt innan musklerna gör det om du aldrig lärt dig hur tungt du egentligen kan bära eller hur långt du egentligen kan gå. Det sägs att första gångerna på gymmet höjer du vikterna nästan på mental styrka.

Själv är jag av stormuskliga arvet (om det finns) och behövde inte anstränga mig övermåttan för att få muskler och har alltid kunnat flytta tunga saker. Nu gissar jag att jag inte skulle kunna uppnå jättemuskler längre direkt när jag är 40+ utan borde börja träna.

Jag tror muskler i allmänhet är användbara :D Men frågan är till vad. Tex hävdade bågskyttemänniskorna att om du var jättestark och hade tränat bröstmusklerna i gym i evinnerligheter så kunde man bara skratta när du försökte spänna en pilbåge för ett barn. För om man glömmer ryggmusklerna så...

Liknande trådar

T
Western Jag postar detta i en egen tråd eftersom jag tror att vi kan få igång en diskussion i ämnet som för mig är VÄLDIGT intressant, jag...
Svar
17
· Visningar
3 031
Senast: Lazy Lady
·
Avel Nu är det inte aktuellt iår eller ens nästa år, men funderationerna går ju iaf runt litegrann. Har ett fint kallblodstravarsto vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 885
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar