Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför tror du att jag frågade? Du vill veta "hur kvinnor tänker". Liksom, seriöst?Om du inte är allvarlig. Varför fråga?
Tror inte jag skulle få så ärliga svar. Kanske nån som skulle säga att jag ser bra ut som jag är.
Men känns lite off-topic. Om nån lägger upp en tråd där man postar kroppsbilder på sig själv och folk får ge beröm så kan jag göra det. Då kanske man får en liten ego-boost iaf. Minns att en sån fanns på gamla goda tiden på "äldre ungdom".
Mannen är då fortfarande betydligt starkare vid samma vikt.Kvinnor har press på sig att vara små och "inte för mycket muskler" ---> den dagen kvinnor inte får skit för att vara stora och starka det är den dagen man kan jämföra en man med en lika lång och tung kvinna och fråga vem som på riktigt är starkare
Varför tror du att jag frågade? Du vill veta "hur kvinnor tänker". Liksom, seriöst?
(Och bildtråden finns kvar)
Jag vet inte ens vad jag ska svara här nu.Den bildtråden har inte fokus på kroppen. Där visar folk sina ansikten osv. Skulle jag då lägga upp en bild med bar överkropp och avhugget huvud ? Känns lite out of contex.
Oj är det redan dagen då normerna har försvunnit?? För vad jag kan se så är det fortfarande så att tjejer får skit när dom är stora och starka? Återkom när den normen är bortaMannen är då fortfarande betydligt starkare vid samma vikt.
Men det här blir ju lite som att säga att det är ingen skillnad på hemmaträning och gymträning om man har all gymutrustning hemma?Det är klart det gör. Det gör ingen skillnad om man hugger ved i två timmar eller gör samma ansträngning på gymet i två timmar. Skillnaden är väl snarare att det är få som har tid att lägga åtta timmar om dagen i gymet.
Du kan titta på resultat från tävlingar.Oj är det redan dagen då normerna har försvunnit?? För vad jag kan se så är det fortfarande så att tjejer får skit när dom är stora och starka? Återkom när den normen är borta
Så nej Du har inga bevis för det
Jaha så tävlingar gör att alla normer kring styrka och storlek och könsroller försvinner?? Jättespännande!!!!Du kan titta på resultat från tävlingar.
Du menar att det är normer som gör kvinnor svagare när de tävlar?Jaha så tävlingar gör att alla normer kring styrka och storlek och könsroller försvinner?? Jättespännande!!!!
Om jag menar att sånt som sexism och stereotyphot påverkar människor i riktiga livet??!!Du menar att det är normer som gör kvinnor svagare när de tävlar?
Även om du tar bort normer och sexism så är kvinnor fysiskt svagare än män. Det är inte något som är en åsikt, det är fakta. På samma kroppsvikt och samma träningsmängd så kommer männen vara starkare. Sedan är männen i allmänhet större och tyngre utöver det vilket bara förstorar skillnaden.Om jag menar att sånt som sexism och stereotyphot påverkar människor i riktiga livet??!!
Sorry jag tänker inte undervisa i hur normer och sexism kan påverka människors liv och träning och prestation........ jag skrev min åsikt och that's it
Oj har du lyckats göra det?! Hur gjorde du det? Feministerna har kämpat i århundraden och här tog du bara bort sexismen och normerna och bevisade att män var starkare än kvinnor sen satte du tillbaka sexismen och normerna igen! Helt jävla otroligt! Unbelievable!!Även om du tar bort normer och sexism så är kvinnor fysiskt svagare än män. Det är inte något som är en åsikt, det är fakta.
Självklart finns det fysiska skillnader.Du menar att det är normer som gör kvinnor svagare när de tävlar?
Så du hävdar på fullaste allvar att anledningen till varför resultaten skiljer sig mellan könen i elitidrott beror på normer och sexism?Oj har du lyckats göra det?! Hur gjorde du det? Feministerna har kämpat i århundraden och här tog du bara bort sexismen och normerna och bevisade att män var starkare än kvinnor sen satte du tillbaka sexismen och normerna igen! Helt jävla otroligt! Unbelievable!!
Jag tror fortfarande det kommer skilja i resultaten. Men jag tror att skillnaden kan minska i tex styrkesporter om kvinnor skulle träna mer styrka.Så du hävdar på fullaste allvar att anledningen till varför resultaten skiljer sig mellan könen i elitidrott beror på normer och sexism?
Ja och en man som lägger ner en massa träning kommer lyfta mycket mer än 75kg. Det är därför jag pekar på elitidrottarna för det är rimligtvis personer som försöker göra sitt bästa för att prestera så bra som möjligt och även i stor utsträckning struntar i normer och sexism. Visst med fler utövare kan man få bättre urval och därmed höja resultaten en del men det är inte där största skillnaden ligger.Jag tror fortfarande det kommer skilja i resultaten. Men jag tror att skillnaden kan minska i tex styrkesporter om kvinnor skulle träna mer styrka.
Jag skrev ju tex ovan vad jag tog som mest i bänkpress. Det gjorde jag ju efter massa träning. Om jag inte lagt ner den träningen så hade jag tagit betydligt mindre dvs skillnaden hade varit ännu större mellan mig och en man som tränat bänkpress.
Och nu var ju jag ändå bara amatör och tävlade inte.
Ja men jag tänker att eftersom så få kvinnor satsar rejält på styrkesport så tror jag att om fler satsade så skulle resultaten bli bättre.Ja och en man som lägger ner en massa träning kommer lyfta mycket mer än 75kg. Det är därför jag pekar på elitidrottarna för det är rimligtvis personer som försöker göra sitt bästa för att prestera så bra som möjligt och även i stor utsträckning struntar i normer och sexism. Visst med fler utövare kan man få bättre urval och därmed höja resultaten en del men det är inte där största skillnaden ligger.
Självklart men tittar man på väldigt konkurrensutsatta sporter som friidrott och tyngdlyftning så är det fortfarande väldigt stora skillnader trots att antalet utövare är stort. Skillnaden kan bli mindre absolut men inte på något sätt så mycket mindre att det är försumbart.Ja men jag tänker att eftersom så få kvinnor satsar rejält på styrkesport så tror jag att om fler satsade så skulle resultaten bli bättre.
Även jag skulle ju få ännu bättre resultat. Nu la jag ner en del träning på det men om jag satsade rejält så skulle jag också bli bättre. Sen skulle det ändå vara skillnader men- jag tror att med fler kvinnor så skulle resultaten bli bättre. Dvs större urval och mer konkurrens skulle höja nivån rejält.