Muskler runt armbågarna?

E

Ebony

Jag har en hund som är uttåad och har fått rådet att se till att han får mer muskler runt armbågarna för att han skall räta upp sig lite. Men hur gör man för att muskla dem där? Har fått förslag på att cykla med honom, men det kan bara sluta i katastrof.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Muskler runt armbågarna?

Ebony skrev:
Jag har en hund som är uttåad och har fått rådet att se till att han får mer muskler runt armbågarna för att han skall räta upp sig lite. Men hur gör man för att muskla dem där? Har fått förslag på att cykla med honom, men det kan bara sluta i katastrof.

Min hund är också är utåttåad och har armbågar som ramlar ut. Veterinären sa att det var bra med simning för att stärka bogmuskulaturen.

Simning är nog det bästa och skonsammaste!

Ett annat bra sätt att "muskla" hunden är att springa upp och ner i en brant backe, gärna ett grustag eller liknande - tänk dock på eventuell rasrisk. Detta bygger dock främst rygg och bogmuskler. Alternativt kan man ju kasta något eller liknande nerför/uppför backen och komendera apport om man själv inte orkar springa.

Men som sagt tror jag simning är det absolut bästa och skonsamaste.

Mvh
Björn

Tyvärr har jag världens konstigaste Golden - han vägrar att gå i vatten.. Återstår klättring.

Ja, eller alternativt ro ifrån hunden på en ö eller liknande. Eller helt sonika "kasta" den i en bassäng.... om det är ett vetterinärt problem borde du ju kunna få hjälp att ordna det?
Helt enkelt tvinga den att simma. Jag vet ju inte hur stort problemet är och om cykling är ett gränsfall så kanske inte grustag är det bästa? Vet inte.
Åandra sidan ser man ju hur hunden klarar det, så går man ut försiktigt borde det kanske inte vara något problem.

Mvh
Björn

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Sol
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka