Muskla upp korset

W

Wicked

Har ju en liten staffkille hemma. Överlag är han jättefint musklad, men just korset är fortfarande tanigt.
Är det någon som vet hur man effektivast bygger upp det? Klättring kanske? Gå mycket i kuperad terräng?

:confused:

Sv: Muskla upp korset

Låt honom trava upp och ner i en brant backe t.ex. Gjorde så med min schäfer, stod nedanför en brant slänt och kastade en pinne, boll eller en frisbee. Det visade sig ganska snart, han var ganska "tanig" innan. Han tyckte det var jättekul. Men det får man göra ofta, inte bara nån gång då och då.

Sv: Muskla upp korset

Mitt tips är litegrann som Zitas.

Stå mitt i en lång brant backe och kasta godis ömsom uppåt och ömsom neråt så hunden får springa upp och ner för backen och du själv slipper anstränga annat än armen :D

Ger finfina muskler.

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
640
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 029
Senast: MML
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 815
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka