Musikhjälpen!

Sv: Musikhjälpen!

Har varken hunnit titta eller lyssna än (suttit instängd på biblioteket och kan verkligen inte plugga med radion på), men ska hänga utanför buren imorgon förmiddag med en kompis. Och definitivt på lördag när Movits! är gäster. Sedan går min buss förbi varje dag så jag får ju se dem regelbundet och smiter nog dit ett par gånger till när jag har en stund över :D ska skänka också, men det kan man väl göra på plats har jag för mig?

Sällar mig till kören som saknar Jason, men gillar Kodjo och Emma så det blir nog bra det här.

kl

Någon som har fått med någon låtönskning än förresten? :)

Vad har ni önskat för låtar?

Jag önskade Salvation med Gabrielle Aplin precis vid insläppet och inatt efter att ha varit på biopremiär slängde jag iväg en önskan på I See Fire med Ed Sheeran (från Hobbit 2 alltså). Lär nog bli några fler under veckan :p.

Nope, skulle ha önskat nu i förmiddags men hade inga kontanter. Ska se till att ha med en slant nästa gång jag går förbi.

Såhär såg det ut för ett par timmar sedan, kikade på Syster Sol på väg till universitetet.

1463047_10151837780081299_388149489_n.jpg

Inte medan jag var där, när kom de över det? (Kan inte lyssna när jag pluggar... då får jag inget gjort :angel: )

Inte medan jag var där, när kom de över det? (Kan inte lyssna när jag pluggar... då får jag inget gjort :angel: )

Någon gång mellan 13.13-14.15 skulle jag säga, och mer åt det senare.

När jag gick var de på 1,9 miljoner (och det hade gått segt under dagen) och när jag kom tillbaka så var det 2,1 miljon.

Jag älskar musikhjälpen det blir så underbar blandning av olika sorters musik. Nu ska jag önska en låt.

Tänkte hålla mig vaken till 3 miljoner igår, men orkade inte. Såg 4 miljoner idag och då hade Petter bara skrivit det på armen.

Vid första miljonen sa programledarna att redaktionen sagt att de inte skulle uppmärksamma det så mycket iår, då rullades det fram på en pappersrulle ute på torget. Det kanske blir mer sen när det blir fler miljoner!

Ah, gör de olika småsaker vid varje miljon? Jag har bara lyssnat på radion vid de miljoner som passerats hittills och har inte snappat upp att det skulle vara något speciellt.

Jag gillade siffertåget de hade förra året. Det var lagom visuellt för mig (kändes som att programledarna uppmärksammade det mer då också). :D

Än så länge har jag gråtit minst en gång daglien. O_o Biancas rapporter är så himla jobbiga.

Ja tidigare år jag har tittat brukar redaktionen springa in i studion med sifferlappar, men de verkar de inte göra iår. Men jag har som sagt bara sett två av fyra ;)

Jag gillar verkligen Shai Dahans bilder med hästar på, och eftersom han lovade att de skulle vara hästar med på den han målar idag kanske jag ska ge mig in i budgivningen när den börjar!

Och ja Biancas rapporter är verkligen jobbiga och det är väldigt intressant med någon som är ute och upplever verkligheten i ett annat land live under veckan. Minns inte riktigt, men har för mig att tidigare år de har haft resande reportrar så har de rest innan sändningen? Rapporteringen blir så mycket mer känslomässig när hon har varit med om det hon berättar om samma dag och knappt hunnit bearbeta det själv.

Senast ändrad:

Som jag förstod det skulle antal initiativ uppmärksammas mer istället för summan pengar, pengarna rullar ju in tack vare initiativtagare och givare :)

Jag älskar musikhjälpen, men saknar som så många andra Jason! Men jag gillar både Kodjo och Emma hur mycket som helst, och Sarah gör det bra hon också.

Hörde Biancas rapport för första gången idag, väldigt känslosamt...

Jag gillar verkligen Shai Dahans bilder med hästar på, och eftersom han lovade att de skulle vara hästar med på den han målar idag kanske jag ska ge mig in i budgivningen när den börjar!

Nu såg jag för första gången en bild på tavlan och jag vill ha!
Måste kanske köpa en större lägenhet om jag får köpa den, men det problemet får jag ta sen ;)

Jag älskar musikhjälpen det blir så underbar blandning av olika sorters musik. Nu ska jag önska en låt.

Håller med! :bow:
Önskar de kunde spela såhär mycket olika musik ALLTID! Är så trött på att bli matad med samma låtar om och om och om och om igen... (de senaste 3 dagarna har jag inte lyckats höra samma låt mer än en gång styck :bow:)

Jag såg också tavlan och konstaterade att hade jag bara varit rik så!

KL

Jag tittar och lyssnar så mycket jag kan i år, har även skänkt pengar för första gången i år. Tycker musikhjälpen är helt fantastiskt!

Kl

Snart är det slut! Har inte lyssnat/tittat så mycket som jag velat men har i alla fall skänkt 100 kronor :) Musikhjälpen är verkligen hur bra som helst!

Jag har inte heller tittat och lyssnat så mycket jag velat, men sett en del i alla fall. Jag hade helst haft det på dygnet runt... :D
Så jäkla fint är det! Blev nästan lite lipig nu när de hade genomgången nyss.
Och tyckte att det var rätt häftigt att poliserna varit där och visat upp sig, haha :D

Har knappt sett någonting idag (men lyssnat lite mer), så det var extra spännande att se summan nu.

De har verkligen lyckats höja summan med ungefär lika mycket (5-6 miljoner) varje år!

Kl

Har skänkt 100kr. Hade velat skänka 10 miljoner. Minst! Ibland hade jag velat vara Bill Gates.

Liknande trådar

Samhälle Nu närmar den sig! Veckan jag skulle vilja följa 24/7! Det blev väl inga programledare som jag hoppar högt över men det brukar alltid...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 878
Senast: sjoberga
·
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 568
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: animalasia
·
Hemmet Jag skulle önska fler högtalare i mitt hem. I dagsläget har jag bara en Sonos bokhyllehögtalare från Ikea (Symfonisk wifi-bokhögtalare...
Svar
11
· Visningar
320
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur