Musen hoppar som den vill??

the_connemara

Trådstartare
Helt plötsligt så scrollar den upp eller ner på sdian utan att man rört den en mm, behöver inte ens hålla i den. Störigt! Vad har jag gjort med den nu? (har tex hoppat tre gånger redan när jag skrev dettta)

Sv: Musen hoppar som den vill??

Är det möjligen en optisk mus?? Kolla om du fått in ett hårstrå i hålet där ljuset kommer ut.... min var full med katthår och hoppade hejvilt. :D

Ja det är en optisk men nu när jag skulle kolla om ngn svarat så kom jag på att den hade slutat :D Ska tänka på det nästa gång den börjar dansa igen :bow:

Hej!

Så gör min sambos trådlösa om jag leker med min mus (datormusen alltså) samtidigt som han leker med sin (datormus en igen, inget annat)..

Min gamla svansmus gjorde så när den blivit skitig runt kulan..

/ Lavinia, vars mus idag gillar att få stryk och kräver det för att funka

Byt frekvens på ena. (Eller skaffa ett par bättre. Jag och en kompis har två näst intill antika trådlösa, exakt samma modell, och klarar oss utan sådana problem. De ska inte störa varandra när de väl upprättat anslutningen.)

Till OP: Många optiska är rätt petiga med underlaget. Fel musmatta eller underlag kan få dem att flippa ur helt spontant och slumpmässigt. Är det bara lite tror jag mer på rengöring, som tidigare skrivit. Hm, du skriver den scrollar? Så det är inte själva muspositionen som hoppar utan scrollhjulet? En rengöring där inne kanske är på sin plats då.

Hade samma problem i min gamla bärbara dator, datormusen hade ett eget liv ibland.

Man kan behöva installera om drivrutinerna för musen :angel: eller så kan du prova med att byta usb-port för den.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 499
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
2 049
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar