Muscle Memory

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Är det någon som vet något om denna hingst? Eller är det någon som funderar på att betäcka med honom?

Sv: Muscle Memory

en otroligt snäll och SNYGG hingst. jobbade ju hos jimmy takter då han stod där. mycket fin! vet ej hur han kommer bli i aveln men de vet ju ingen än :)

Kan du beskriva tempramentet närmare? Snäll är lite svårtolkat :p

Utseende? Har han några defekter. Benen, hovarna?

kolla upp vinternummret av travronden där stod veerinärbedömmningar på flera hingstar bla han. han har väl inte så jättefina vad jag vill minnas pga av att ha tvlat otroligt hårt osv. men det är ju sånt som händer. men vad jag vill minnas var han inte speciellt gallig.

jag minns han som en väligt lugn och bestämmd herre. han var kungen men absolut inte bråkig eller elak på något sätt. han avr sin skötares absoluta favorithäst.

vilken kropp sen så jävla snygg och maffig!

Finns det ingen mer som vet något om hingsten eller funderar på att betäcka med honom? om inte får ni gärna säga varför!

jag fundera på det i typ 2 minuter med tanke på rabatten :angel: men sen så kolla jag hur mkt inavel det skulle bli 13% :eek: .. då la jag det på hyllan :devil: ;)

en otroligt snäll och SNYGG hingst. jobbade ju hos jimmy takter då han stod där. mycket fin! vet ej hur han kommer bli i aveln men de vet ju ingen än :)

Hur stor är?

Jag såg honom förra veckan och han var väldigt fin och verkade ha topptemprament.

Finns det ingen mer som vet något om hingsten eller funderar på att betäcka med honom? om inte får ni gärna säga varför!

Jo, jag tittar lite på honom, om jag ska vara med på en märr så kan han kanske vara intressant, men vi ska ju komma överens... :eek:

Som det verkar på snacket så blir han nog nästan fullbokad. Tydligen är han uppe i ett 70-tal redan nu.
Själva har vi lånat två riktigt bra ston för att seminera med honom, samt ett egenägt.
Även några av våra kunder på seminstationen har tydligen bokat honom.

knapplån

Vad tror ni om storleken på avkommorna? Muscles Yankee och Pine Chip brukar väl lämna ganska stora hästar? Eller har jag fel? Hur stor är han själv? Vågar jag betäcka en stor bamse till fransyska som tar sig fram som en stridsvagn med honom?

Musse_mini.JPG

Han är ju inte precis smal över bringan...

knapplån

Är det någon som vet vart Muscle Memory tagit vägen? Han fanns inte med i senaste vinternumret (travronden). Kommer han inte att finnas tillgänglig i avel längre?

Vad hände :confused:? (Undrar en som inte riktigt hänger med)

De startade lopp med honom. Första starten var så där.. hyfsad comeback efter långt uppehåll, men stoägarna var inte glada och de som hade avkomma att sälja kände sig svikna... andra starten var inget. Om en avelshingst visar sig på banan, måste han väcka folks habegär eller åtminstone deras girighet. Det måste gå att väva drömmar kring honom. Vi fick inte riktigt känslan av att vi ville ha honom (eller en som honom).

Väcker denna tråd en gång till :p

Är han en bra hingst i grunden? Läste om starten han gjorde som tydligen inte va bra. Har inte sett så mycket av denna hingst så vet nästan inget alls om honom. Nån som har mer info? Nyare info kanske? Hur är avkommorna?

Hm gjorde provparning och såg att det blir 13% inavel då stoet är efter Spotlite Lobell... Hade önskat mindre rent spontant, men hur farligt är det? Är det ett stort "no-no"? Generellt vad gäller som för mycket? Är 10% mer "okej"?

Värd att prova eller finns det andra hingstar runt 15000 - 25000kr som hade passat bättre?

13% er ikke noe problem. Du finner få virkelig gode hester med kun amerikansk blod som har lavere inavel. Mange gode travere ligger helt oppe i 15-16 også...

Just for fun snekret jeg sammen en liste over gode travere jeg husket i farten med høyere enn 13%. Vet at det er mange jeg har glemt, og kunne sikkert laget listen dobbelt så lang, men jeg stoppet på 80.

Legendary Lover K. 20,2
Muscle Mass 19,5
Deweycheatumnhowe 18,8
P.J.Punjab 18,5
Southern Rocketop 18
C.R.Kay Suzie 17,9
Cr Renegade 17,9
Oolong 17,6
Forever Starlet 16,5
Sir Perseverance 16,5
C.R.Excalibur 16,4
Please Poppy 16,4
Wesgate Crown 16,3
Bowlin For Dollars 16,1
Here Comes Herbie 16
Ken Warkentin 15,7
Jalopy 15,7
Dontellmenomore 15,4
Relentless Duke 15,2
Muscle King 15,2
Al Dente Hanover 15,2
Sand Vic 15
Make You Mine 15
Napoleon 15
Catch As Catch Can 14,9
Green Day 14,6
Hellava Hush 14,6
Dr Ronerail 14,6
Giant Hit 14,6
Spellbound Hanover 14,5
Cash Hall 14,5
Mac's Crown K. 14,5
Copy Catch 14,5
Judge Joe 14,4
Explosive Matter 14,4
Smooth Muscles 14,4
Flawless Bluestone 14,4
Mystical Sunshine 14,3
Snow White 14,3
Falls For You 14,3
Honorable Daughter 14,3
Muscles Yankee 14,2
Passionate Glide 14,2
Syrinx Hanover 14,2
Muscle Memory 14,1
Crazed 14,1
Filly At Bigs 14,1
Define The World 14
Plesac 14
Pick Me Up 14
Possess The Magic 13,9
Magician 13,9
Blue Mac Lad 13,8
Donerail 13,8
Stroke Play 13,8
Pearsall Hanover 13,7
Strong Yankee 13,7
Windsong Soprano 13,7
Royal Troubador 13,6
Symphonic Hanover 13,6
Capetown Hall 13,6
Chocolatier 13,5
Donato Hanover 13,5
Fern 13,5
Queen Serene 13,5
Bullville Victory 13,5
Med Vac 13,4
Yankee Paco 13,3
Self Possessed 13,2
Costa Rica 13,2
Yankee Glide 13,1
Credit Winner 13,1
Malabar Maple 13,1
Blur 13,1
Pizza Dolce 13,1
Act Of Grace 13,1
Pampered Princess 13
Varenne 13
Housethatruthbuilt 13
Peaceful Way 12,9

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Roheryn
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 004
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 954
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar