Ha koppel och sele på även på natten om du är orolig att den ska rymma, den lär ju säga till om den behöver gå ut. Kan inte vara krångligare än att tälta med en hund med mycket jakt iTa med katten i tältet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ha koppel och sele på även på natten om du är orolig att den ska rymma, den lär ju säga till om den behöver gå ut. Kan inte vara krångligare än att tälta med en hund med mycket jakt iTa med katten i tältet?
Ja, det blir man lite begränsad av om det är varmt, har rest mycket med hund. Men man får ju välja utflykter som är utomhus tex.Jag är rädd att den rymmer. Och vart gör jag av katten om jag gör en utflykt och måste parkera en solig dag?
Jag har tänkt tanken. Det kunde vara trevligt med katt. Tyvärr tänker jag lite för mycket och oroar mig för vad jag skulle göra med katten om jag måste flytta tillfälligt, eller om katten blir sjuk. Så då törs jag inte. Men ja, jag har tänkt på det länge.
Kan vara ett problem om man som jag campar mitt i skogen i stället för att ta in på hotell eller vandrarhem. Jag kan inte ha katten i bilen eller i en bur hela tiden.
Vet att den här situationen är lite speciell men jag tänkte direkt på den här kattenKan vara ett problem om man som jag campar mitt i skogen i stället för att ta in på hotell eller vandrarhem. Jag kan inte ha katten i bilen eller i en bur hela tiden.
Kan vara ett problem om man som jag campar mitt i skogen i stället för att ta in på hotell eller vandrarhem. Jag kan inte ha katten i bilen eller i en bur hela tiden.
Jag bor i min bil om jag åker iväg på semester. Så jag ser det inte riktigt som möjligt att ha med katten.Ja, det blir man lite begränsad av om det är varmt, har rest mycket med hund. Men man får ju välja utflykter som är utomhus tex.
Ja, jag hade tänkt ta en katt från katthem. Då vet man kattens temperament och kan välja en som passar. Kattungar tycker jag är så dryga.Ta hand om en katt som ar overgiven sa far katten ett gott hem och du en kompis och hjalpreda.
Inte alls. Min son hade sin katt med sig overallt i koppel och sele, aven pa camping i Florida skogar. Pa grund av djurlivet blev han lite begransad och kunde inte campa i omraden med mycket alligatorer och svart bjornar, (tack och lov) annars gick det mycket bra att campa med katt.
Fast det är ju mycket lättare att anpassa en kattunge än en vuxen katt.Ja, jag hade tänkt ta en katt från katthem. Då vet man kattens temperament och kan välja en som passar. Kattungar tycker jag är så dryga.
Jag vet inte hur man gör. Och kattungar är för vilda i min smak.Fast det är ju mycket lättare att anpassa en kattunge än en vuxen katt.
Man umgås med dem. Älskar dem. Leker med dem. Njuter av att bygga en relation med en annan levande varelse.Jag vet inte hur man gör. Och kattungar är för vilda i min smak.
Jag är inte så intresserad av att leka. Och hur förhindrar man att kattungen blir en gnällspik som bara kräver och kräver. Kattungar är nog inte riktigt min grej.Man umgås med dem. Älskar dem. Leker med dem. Njuter av att bygga en relation med en annan levande varelse.
Om musen finns inne i själva huset... Vi har katter; de hör musen/mössen inne i väggen men kommer inte åt dem..... Vi har gett upp. Oftast finns musen där en tid under vintern, sen försvinner den/de sommartid. Vi har aldrig känt lukt eller haft andra problem. Värst är väl om de gnager av elledningar så det orsakar brand, undrar om det är en verklig risk?Vill du inte ha en katt är det helt ok. Du behöver inte hitta på en massa oöverstigliga hinder (som inte ens är en krusning på havet) för att avstå från katt.
Däremot hade katt löst två av dina problem. Ensamheten och musfrågan.
Ibland så måste man jobba litet på relationerna med andra för att komma dit man vill.Jag är inte så intresserad av att leka. Och hur förhindrar man att kattungen blir en gnällspik som bara kräver och kräver. Kattungar är nog inte riktigt min grej.
Har bott i ett stort hus på landet för många år sedan, där fanns typ sex-sju katter, men ändå hörde man mössen i väggarna på nätterna. Tror inte katter hjälper så mycket när mössen väl är i väggarna och härjar..Om musen finns inne i själva huset... Vi har katter; de hör musen/mössen inne i väggen men kommer inte åt dem..... Vi har gett upp. Oftast finns musen där en tid under vintern, sen försvinner den/de sommartid. Vi har aldrig känt lukt eller haft andra problem. Värst är väl om de gnager av elledningar så det orsakar brand, undrar om det är en verklig risk?
Det är verkligen en reell risk. Jag har sett vad de kan ställa till medOm musen finns inne i själva huset... Vi har katter; de hör musen/mössen inne i väggen men kommer inte åt dem..... Vi har gett upp. Oftast finns musen där en tid under vintern, sen försvinner den/de sommartid. Vi har aldrig känt lukt eller haft andra problem. Värst är väl om de gnager av elledningar så det orsakar brand, undrar om det är en verklig risk?
Vad är det den ska kräva, menar du? Jag tycker att frågan är jättemärklig. Båda parter i en relation lär ju kräva OCH ge. Katter har också känslor, tankar och reaktioner som den måste få ge utlopp för. Precis som du.Jag är inte så intresserad av att leka. Och hur förhindrar man att kattungen blir en gnällspik som bara kräver och kräver. Kattungar är nog inte riktigt min grej.