Munkorgstvång på hund

sammi

Trådstartare
Kan man någonstans finna om en hund har ålagts med munkorgstvång när den vistas på allmäna platser? Eller om en hundägare har anmälningar på sig för misskötsel av hund?

Sv: Munkorgstvång på hund

puttar.. :)

12 som läst men ingen som har nåt svar?
Är det helt omöjligt att som vanlig svensson hemma bakom datorn att få fram denna info om hund och dess ägare?

puffar upp igen..!

Skulle verkligen behöva ha svar på denna fråga :)
Så ni får ursäkta tjatet men vet inte alls hur man går tillväga eller om det ens är möjligt att få fram sådan info.

Man måste ju kunna fråga Polisen, men jag tror inte att det ligger ute på nätet. Jag tror att du måste uppge namn och adress på ägare och hund för att få svar. Kanske du även måste ange orsak till att du vill veta.

På Polisens web site kan man bara få utdrag ur brottsregistret på sig själv.

Nej, det verkar inte så, har sökt och letat på både skk´s och jordbruksverkets hemsida. Men hunden står på en annan ägare på skk´s sida så det hjälpte inte så mkt där heller.

Men tack för att du tog dig tid att svara! :)

Intressant fråga, tyvärr har jag inget svar. Kan du inte e-posta polisen och fråga och sen berätta för oss?

Hej Sandra!

Om det finns ett beslut på hunden, eller rättare sagt ägaren till hunden, så är det offentlig handling och kan meddelas på anmodan.

Mvh

Hans-Erik Rehnstam
Kommissarie, Rättsenheten

Detta fick jag som svar från polisen. Föstår inte riktig vad det betyder men antar att det går att få fram eftersom det står att det är en offentlig handling?!

Ja det betyder att de kan leta fram uppgifterna åt dig o låta dig ta del av dem, dock måste de ju veta vem som äger hunden för att kunna hitta underlaget.

Då var det som jag trodde. Man måste veta vad ägaren heter plus adress och hundens namn/ras.

Jag vet vart h*n som har hunden hemma hos sig bor, vad h*n heter och vad det är för hund. Och ägarnamnet som hunden är reggad på i skk har jag ju också så det borde väl inte vara några problem?

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 918
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
483
Senast: KesoNeso
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
651
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka