Ela

Trådstartare
Jag är på jakt efter en bra munkorg. Hunden skall ha den under promenaderna och jag vill att den skall hindra bett men ge henne så mycket frihet som möjligt.

Är det någon som har tips på modell?

Anledningen till att jag vill ha en munkorg är att mina tikar inte alltid drar jämt ute och eftersom den ena är stor och den andra liten vill jag skydda den lilla hunden under tiden vi tränar på att ha dom tillsammans.

Sv: Munkorg

Om storleken passar så skulle jag kolla in boxmunkorg. Tror dessutom att det är sådan plast som man kan värma och fixa till formen för att få så perfekt passform som möjligt. Väger nästan ingenting och ger maximal frihet.

Sv: Munkorg

Jag har ingen aning om vad olika typer av munkorgar kallas för, men spontant så skulle jag välja en munkorg där hunden kan ha munnen öppen med tanke på värmen på sommaren. Alltså typ sådan munkorg terrier och greyhounds har när de springer tävlingsrace. Och den typen av munkorg verkar sitta ganska säkert kvar på eftersom dessa hundar är lösa när de används.

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka