CurlySue
Trådstartare
Jag behöver lite råd och någon att bolla ideer med.
Fick hem en shettis i slutet av förra året.
Hon blir 9år iår, fick första gången fång 2012, hon har bra gått i hagen hos förra ägaren/uppfödaren, aldrig inriden eller körd. Var mullig när hon kom till mej.
1 månad efter att jag fick hem henne fick hon sitt andra fånganfall.
(När frosten kom)
Hon stod inne med butta och blev bra.
på kliniken 8/1 röntgades bara framhovarna och de visade väldigt lite rotation. Knappt märkbart.
Hon ska röra på sig mycket och inte bli fet, sa veterinären.
Nu till mina små probelm som jag vill kunna lösa åt henne.
Alla mina hästar går på lösdrift med fri tillgång på hösilage.
Jag är ute och går med henne ca 5-4 dagar i veckan med lokselen på. (inkörning)
hon har nu lagt på sig igen... hon står vid höbalen varje gång jag kommer till stallet.
Helst skulle jag vilja ha henne ute med de andra hästarna då hon är otroligt flockbunden och behöver den sociala kontakten. Absolut ingen fara att ha henne i stall själv eller gå ut och gå själv med men just att hon tyr sig så till andra hästar.
så jag funderar på om munkorg är ett alternativ vid balen?
Hur blir det isf med kylan när hon dricker? Isar den igen? Vilken av munkorgarna är bäst?
om ni har några andra bra ideer är jag väldigt tacksam
Fick hem en shettis i slutet av förra året.
Hon blir 9år iår, fick första gången fång 2012, hon har bra gått i hagen hos förra ägaren/uppfödaren, aldrig inriden eller körd. Var mullig när hon kom till mej.
1 månad efter att jag fick hem henne fick hon sitt andra fånganfall.
(När frosten kom)
Hon stod inne med butta och blev bra.
på kliniken 8/1 röntgades bara framhovarna och de visade väldigt lite rotation. Knappt märkbart.
Hon ska röra på sig mycket och inte bli fet, sa veterinären.
Nu till mina små probelm som jag vill kunna lösa åt henne.
Alla mina hästar går på lösdrift med fri tillgång på hösilage.
Jag är ute och går med henne ca 5-4 dagar i veckan med lokselen på. (inkörning)
hon har nu lagt på sig igen... hon står vid höbalen varje gång jag kommer till stallet.
Helst skulle jag vilja ha henne ute med de andra hästarna då hon är otroligt flockbunden och behöver den sociala kontakten. Absolut ingen fara att ha henne i stall själv eller gå ut och gå själv med men just att hon tyr sig så till andra hästar.
så jag funderar på om munkorg är ett alternativ vid balen?
Hur blir det isf med kylan när hon dricker? Isar den igen? Vilken av munkorgarna är bäst?
om ni har några andra bra ideer är jag väldigt tacksam