Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har modellen Pacy II och är riktigt nöjd. Bekväma och varma. Just den här modellen känns mer figurskuren än den vanliga stöveln men jag upplever dom som väl tilltagna i bredden.
Sulan är utvecklad med hjälp av ortoped, så den sviktar och formar sig efter foten. Jag har testat, en vecka i princip konstant ståendes och smågåendes (i butik på marknadsgata) utan att få ont i fötterna. Även skaften formar sig rätt bra, men grundstorleken skiljer lite mellan olika modeller. De stövlar utvecklade för ridning (t.ex pacy och reign) är lite tightare i skaftet än t.ex arctic adventure, av just den anledningen.
Vilken tur att jag bra har markservice o går mängder med mina små hästarJag älskar mina muck boots. Mina fötter älskar dom också! Som moln att gå på. Bättre än tom gympaskorna.
Sen är dom rätt klumpiga att rida med, men så värt det när jag slipper frysa:-)
Är nyfiken på Muck boot. Finns det svikt i sulan? Hur är dom i lästen? Smala i skaftet? Ni som har muck boot får gärna skriva för o nackdelar. Behöver nya vinter stövlar till stallet. Ev behövs plats för sviktsula. Eller annan bra stall stövel. Mvh pudlan
Jag köpte dessa (ej muck boots)
http://www.engelsons.se/euro-hunt-forest
som jag är extremt nöjd med och mycket prisvärda.
Kontakta dem! När jag köpte dem varnade de för att de var små i storlekarna i ett storleksintervall (små storlekar). Jag gick upp en storlek från min normala 38 till 39 vilket blev perfekt. Hade inte kunnat ha mindre. Så kontakta dem för att kolla hur de är i storleken!Men varför finns inte 36
Är nyfiken på Muck boot. Finns det svikt i sulan? Hur är dom i lästen? Smala i skaftet? Ni som har muck boot får gärna skriva för o nackdelar. Behöver nya vinter stövlar till stallet. Ev behövs plats för sviktsula. Eller annan bra stall stövel. Mvh pudlan