Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ligger någontiong i det men vad jag ser så är det just gräsrotsryttarna som skapar väldigt många av de tävlingstillfällen som finns, proffsen och halvproffsen har fullt upp med att tävla. Försvinner de gräsrotsryttarna som fortfarande orkar kommer tävlingarn i fortsättningen att få annordnas av proffs och bli ännu dyrare. Det går fort att riva ner en organisation med ideellt arbete men är väldigt svårt att bygga upp den igen och jag är rädd för att om det fortsätter så här så kommer vi att riva ner det system vi har ganska snabbt.
Instämmer, och jag har problem, ska jag leva efter det blir det en tävling i mitten på februari och nästa i bästa fall kring påsk. Känns trist, mycket trist.
Men så länge gräsrotsryttarna inte inser att man måste hjälpa till att skapa tävlingstillfällen så får gräsrotsryttarna nöja sig med vad som finns?
Menar du att det är proffsen som ställer upp och hjälper till på tävlingarna??
Vem är det som står och sliter som funktionärer om inte just gräsrotsryttarna? Om inte ens dom kan få tillfälle att tävla för att det blir för dyrt kommer det inte bli några tävlingar alls.
Jag kan ju tycka att det där med att "hinna vara funktionär" är något man ska planera för i sin tidsbudget om man vill vara med och tävla. Jag tycker att det är ens skyldighet att bidra med något till det ideella systemet om man ska vara med och dra nytta av det.
Jag antar att du har en ledig dag/vecka eftersom du jobbar helger och då kan jag som bonus upplysa om att väldigt mycket funktionärsarbete utförs långt innan själva tävlingsdagen.
Jag jobbar också varannan helg, tävlar själv och hinner ändå vika tid för funktionärsarbete.
*kl*
Jag är en vääääldigt mkt hobbyryttare... Jag tänker inte betala "konsertpriser" för att få en ritt på 5-6 minuter bedömd. (tävlar LB-LA i Sthlm och där är svårt att hinna med att anmäla sej, även om det "löste" sej i höstas då trots reserv på typ 45e plats så kom jag med)
Jag kommer heller inte i år hinna hjälpa till med att vara funktionär.
Så det är ju då vackert bara att inse att det kanske inte ens blir nån tävling för mej iår om de höjjer startavgifterna som det skrivs om här.
Och som hobbyryttare, om jag hade tid att hjälpa till som funktionär så skulle jag, men inte om det var för att jag själv inte ansåg mej ha råd att tävla = skulle den klubb jag rider för höjja startavgiften så mkt att jag själv väljer att inte rida då det kostar för mkt så skulle jag def inte åka dit och ställa upp gratis som funktionär !
Jag kan ju tycka att det där med att "hinna vara funktionär" är något man ska planera för i sin tidsbudget om man vill vara med och tävla. Jag tycker att det är ens skyldighet att bidra med något till det ideella systemet om man ska vara med och dra nytta av det.
Fast vadå trist? Hur mycket tävlingar har de i norrland? Det är ju "trist" för dem att pendla 10-20-30 mil till en helt vanlig tävlignsklass.
I ert fall (sthlm) så har ni istället skithöga avgifter och fulla klasser. Är det trist för er bara för att det finns tävlingstillfällen men dyra/fulla sådana? Hade det varit trist om det var fel klasser på tävlnigstillfällena också? Eller om ingen klubb i sthlm annordnat tävlingar under vintern?
Det jag menar är trist är att man istället för att försöka samarbeta och göra det så bra som möjligt för alla inom ridsporten passar på att utnyttja situationen för att kortsiktigt tjäna pengar. Vi är alla med i samma förbund och målet borde vara så bra som möjligt för så många som möjligt och inte så mycket pengar som möjligt till några och skit i dem som inte har råd.
och finns det litet intresse blir det få tävlingar.
Sen en tanke runt de som har problem med brist på tid och prioriterar sitt eget tävlande istället för funktionär. Det går ju att vara funktionär och tävla samtidigt. Jag har varit tävlingsledare på tävlingar där jag tävlat samtidigt och visst går det också.