MsvC/MsvB - är detta vettigt?

Sv: MsvC/MsvB - är detta vettigt?

Det står det ju faktiskt, när jag läser ordentligt... Fast jag har väldigt svårt att tro att dom kan ta emot obegränsat antal ryttare även om dom kör dubbla banor. Men det är ju inte mitt problem egentligen;)

Precis, det är deras problem!
Hoppas de har bokat upp ordentligt med domare bara för de är snart uppe i 80 anmälda så det finns risk att det blir en lååååååååång dag!

Jag tävlar än så länge på LC/LB nivå pga av unghäst och det är jättesvårt att komma med på tävlingar.

Jag har dock andra privata orsaker som gör att jag inte kan tävla hur som helst, jag måste planera då jag har småbarn. Detta är dock eget val och inget jag kan skylla på, men det gör det svårare för mig. Dessutom måste jag planera så att jag kan få in lite vilotillfällen där vi struntar i allt vad dressyr är för att pållen ska tycka det är kul och för att hålla i många många år. Men om alla tävlingar blir fulla på mindre än 40 sek är det svårt att planera, man får hoppas på det bästa och så blir det ett halvbra resultat av planeringen.

Dessutom har vi ett problem i alla fall i Stockholmsområdet och det är att många sitter och tävlar LC när de även tävlar LA:2 och placerar sig där enbart för att vinna. Jag tycker det vore en bra idé att klassa upp alla ekipage oavsett klasser. Tex att har du haft mer än 70% på i en klass så får du inte starta i den klassen utan måste flyttas upp till klassen över (tex från LC till LB). Tävlar ekipaget inte något på ett år är det dock ok att starta lägre klasser igen (tänker på om hästen skadar sig mm). Detta kräver dock att klubbarna registrerar resultaten i TDB. Vet inte om dett är görbart, men det skulle få ner antal anmälningar även öka chanserna till placering i LC om du rider på 65%.

För 10 år sedan när jag tävlade vann man klasser på 65% nu är det knappt att man placerar sig. Lite trist, själv tycker jag att en sista placering i en klass där jag har värdigt motstånd är mer värt än i en klass där jag vinner överlägset med 5-10 %.

*KL*

Efter 39 sekunder var det fullt i Vällingby.
Kan även meddela att hög anmälningsavgift inte nödvändigtvis betyder extra bra tävling.

Aha, var dagens tävlingsplats mindre bra?

Grattis till platsen i Vällingby! Hur många reserver som helst redan nu....

Aha, var dagens tävlingsplats mindre bra?

Grattis till platsen i Vällingby! Hur många reserver som helst redan nu....

Absolut ingen katastrof men inte heller bättre än snittet snarare något sämre (5 minuters skrittväg mellan framridning och tävling, fasta starttider som man fick räkna ut själv, och icke tävlingsekipage på framridningen. För övrigt flöt det på som det skulle men det var ju inte så att man kände att man fick något speciellt för de extra 100kr i anmälningsavgift. Skulle vara moroten efter avslutad ritt då, den var uppskattad av herr häst :)

Vad det gäller anmälan böjar jag nästan tycka att det är kul, jag får nästan mer tävlingskänsla och adrenalinpåslag av att anmäla än av att verkligen tävla, är man sjuk då?

Senast ändrad:

Jag hoppas att det iaf inte var ponnyer på framridningen, det är väl inte ens tillåtet?

Nej då inga ponnyer och de sköte sig så de var inga större problem, men det blev ju lite trängre förstås.

Vad det gäller anmälan böjar jag nästan tycka att det är kul, jag får nästan mer tävlingskänsla och adrenalinpåslag av att anmäla än av att verkligen tävla, är man sjuk då?

Man kanske skulle be om att få en chat i anslutning till tdb så man kan elda upp varandra när det är dags att anmäla? ;)

F ö så har problemet med fulla klasser spritt sig även till reg hoppning i Stockholmsområdet. :crazy:

Ja:p

Jag tycker att man kunde få sälja sina starter på svarta marknaden och bli rik - tänk att tjäna pengar på att man är snabb att logga in i TDB!

Ja haveriet i måndags var ju mindre kul! Jag är rätt snabb så hade blivit anförtrodd att anmäla två personer, en till Enskede och en till Vällingby. Tack vare kraschen blev båda reserver, morr!!!

Men de har väl hållit på och uppdatera en massa saker nu i dagarna? För visst brukar det inte haverera? Jag tävlar ju inte så mkt i sthlm längre så jag brukar inte drabbas.

Jag lyckades i alla fall anmäla min ryttare till två sthlmstävlingar trots taskigt mobilt bredband långt härute i skogen :D

Det brukar inte vara riktigt såhär illa, men nu är det segare än vanligt tycker iaf jag.

*kl*
Besökte tävlingsplats idag. 260 kr i anm.avg för tävling, i proppen står det rosett+plakett "tillbaka". De tre första placerade fick "påskgodis" också. (Inga plaketter delades tydligen ut idag eftersom klubben inte hade några att dela ut. Antar att de kommer senare).

Var inte tidigare så att man skulle få tillbaka i värde ungefär det man lagt ut på sin anmälan?

Det beror på vad det är för tävling, står det rosett o plakett i proppen så är det så.

Det är borttaget om jag inte minns fel, det har diskuterats på hoppning tidigare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka