MsvC/MsvB - är detta vettigt?

Sv: MsvC/MsvB - är detta vettigt?

Helt sant, skyller på kort minne (det tar ju 10 sekunder att gå från tdb till att skriva svar ;) )

jisses... jag har alltså inte ens en aning om i vilket distrikt jag tävlar i...
västermanland, dalarna, upplands och stockholms... det är för få tävlingar!!

Och det är inte vara MVS klasserna nu, jag skulle anmäla till en lokal LB:3, LA:3 och de blev fulla direkt! 1 dygn efter har tävlingen 93 reserver!!

*KL*

Nu har trycket på tävlingarna börjat synas i prisättningen. 400 kr i anmälningsavgift till en regional MsvC1 hittade jag i tdb. Ska bli intressant att se om det har effekt på trycket vad det gäller anmälingar, det är ont om tävlingar så det skulle inte förbvåna mig om den också blir full på nolltid. Själv känner jag mig dock lite tveksam, det börjar bli för mycket pengar.

Så det skulle vara lösningen på problemet hade dom tänkt, eller?? Stackars Er däruppe säger jag bara, som det inte är dyrt nog att tävla som det är :mad:

Ja inte vet jag, eller så tar de chansen att tjäna lite extra, det kan nog kännas väldigt lockande. Men trist är det.

Seriöst?! :eek: Snart kommer det att kännas prisvärt att rida fälttävlan, åtminstone typ debutant/lätt, där får man tre grenar till ungefär samma pris :D

Seriöst eller inte, det står 400 i tdb och jämförelsen med fälttävlan kom upp i mitt huvud också. Jag tycker redan att de 250 kr som är "normal" avgiften för en MsvC är rätt saftigt (fast jag vet att det inte är lätt att gå med vinst på en dressyrtävling) och fick lite hicka när jag såg 400 kr. Kan man våga hoppas att det blivit fel?

Seriöst, hur kan man ta 400 för en sådan klass? Det kan jui inte vara så att klubbarna ska tjäna pengar på att det finns för få klasser av ett visst slag?

Vilken klubb var det?

Tänkte första inte namnge klubben men efter att ha sett en till nästan lika dyr tävling så skiter jag i att vara snäll. Det är Rånäs som tar 400kr och nu har Sigtuna öppnat sin anmälan också (lite i skymundan så där utan att lägga ut datum och tid i förväg...) och de tar 350kr. Det känns ganska trist att vilja tävla dressyr just nu.

Helt galet med dessa priser :eek:

Ska bli kul att se om platserna går åt lika fort med dessa priser...
Såg att Sigtunas klass redan var full så det finns uppenbarligen folk som är beredda att betala den summan.

Ja uppenbarligen är folk beredda och betala, jag också, jag har anmält mig. Men frågan är om det är så vi vill ha det? Vill vi att det ska bli ännu mer en fråga om pengar och vem som är beredd att betala mest (i så fall kanske vi ska ha auktion på platserna ;) ) eller vill vi att så många som möjligt ska kunna vara med? Jag slåss faktiskt lite med mig själv om jag verkligen ska vara med och stötta inflationen när det gäller anmälningsavgifter eller om jag ska stryka mig.

Undrar om det är nya grejen, "smygöppnar" man sena tävlingar har man ju chansen att iaf säga till vissa medlemmar att anmälan öppnat.

Ja, det verkar så... Det är flera tävlingar, även på ponnysidan som öppnat på sådant sätt.

Såg Sigtunas tävlingar, helt otroligt vilken dyr start, som redan fått 9(!) reserver. Det "värsta" är väl att folk anmäler sig ändå, med risk för att fler klubbar också dubblar sina startavgifter.

*kl*
Frågan är hur exempelvis klubbar i Gävleborg kan ha Msv-starter för 160 kr. Iaf en domare var från Sthlm och lär väl inte döma gratis.

Jo jag håller med och ändå har jag anmält mig. jag har dock inte riktigt bestämt mig än om jag verkligen vill betala så mycket för en start. Men antalet tävlingar så här i början på våren är litet så jag ska nog fundera ett tag till.

Bal Jo det kan man ju verkligen fråga sig, tyvärr tänker väl även de ideella klubbarna som vi blir fostrade i när det gäller allt annat, så länge tillräckligt många betalar är det OK.

Nä, jag förstår. Det är otroligt tight om tävlingar, allafall på ponnysidan och man tar det man har möjlighet till att starta. Jag skulle utan tvekan också anmält mig om jag haft möjlighet, för bensinpengar är inte billigt... Jag är bara fashinerad över att de dubblat anmälningsavgiften och framförallt när en klubb i Gävle, som Break a leg också skrev om har 160 kr för en start, för en mycket bra domare som också dömer mycket i Stockholmsområdet.

Joo, det är klart, vill folk anmäla sig så är dte ju ett "rimligt" pris. Så länge det finns startande tjänar ju klubben mycket bra på det.

Joo, det är klart, vill folk anmäla sig så är dte ju ett "rimligt" pris. Så länge det finns startande tjänar ju klubben mycket bra på det.

Men jag tycker verkligen inte att det är ett ok sätt att tänka. Tävlingar på denna nivå är ideellt arrangerade och jag vill verkligen inte att det affärsmässiga " så länge nån betalar är priset rätt" tänket ska sprida sig även dit. det har vi nog av i resten av samhället.

Men jag tycker verkligen inte att det är ett ok sätt att tänka. Tävlingar på denna nivå är ideellt arrangerade och jag vill verkligen inte att det affärsmässiga " så länge nån betalar är priset rätt" tänket ska sprida sig även dit. det har vi nog av i resten av samhället.

Men varför inte?! Alla klubbar vill väll tjäna pengar. Är det inte en ridskola som ska drivas så är det en ny traktor eller ett nytt ridhusunderlag.

Jag tycker nog tillgång-efterfrågan är lika tillämpligt i ridsporten som överallt annats och ska så vara.

Vill folk inte betala får ju fler klubbar anordna tävlingar. Finns det inte klubbar som kan får ju folk betala. Sommarhalvåret är det ju betydligt lättare att "konkurrera" om ryttarna.

Frågan är varför behovet av tävlingar har uppkommit. För bara några år sedan var ju den "normala" tävlingssäsongen april-oktober. Möjligtvis någon enstaka start i februari och november.

För att i mina ögon ingår ridsporten i idrottsrörelsen som är en folkrörelse och där passar inte det ensidiga vinsttänket in. Jag vill inte att pengar ska spela ännu större roll när det gäller vilka som ska få vara med. Eftersom ridsport är en materialsport spelar pengarna redan en väldigt stor roll det behöver verkligen inte bli värre. Jag vill verkligen ha en blandning av olika människor på tävlingarna, inte bara de med fet plånbok och /eller de som har ridningen och tävlandet mer eller mindre som yrke.

Jag tror också att ju mer vinsttänk och vi tar ut vad vi kan tänk det blir ju svårare blir det att få folk att jobba ideellt med tävlingar med allt negativt det för med sig.

Sen finns det ju rent egoistiska skäl också, jag vill gärna ha råd att fortsätta att tävla.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka