Mrkbunden trav??

urkella

Trådstartare
Satt och kollade igenom papprena från fyra års testet som mitt sto gjorde å då står det att hon har en markbunden trav...men alla jag ridit för har sagt att det ser ut som om hon svävar--otroligt lätt i framdelen :confused: :crazy:
Några blider på traven..
Bild 1
Bild 2
Bild 3
Bild 4

Sv: Mrkbunden trav??

Du gjorde väl inte 4-årstestet i snö? :smirk:

Har du inga ridbilder från testet?

hon kanske har ändrat sej sen dess.....

sen e de svårt å avgöra för hästarna lyfter alltid mer på benen i snö....

Det är ju i stort sett omöjligt att bedöma kort. Men av korten att döma ser det ut som om hon rör sig ganska "flashigt".. med mycket sprätt i frambenen och hon ser ambitiös ut. Däremot verkar hon lite svag i ryggen och bär sig inte riktigt korrekt..
Se exempelvis denhär bilden.. Hon har sänkt ryggen, arbetar inte med magmuskulaturen, framkotan är genomtrampad och hon hänger inte ihop: http://img.photobucket.com/albums/v489/happyxsadness/pollarna/P1010187.jpg

Hästen kanske inte är nog stark för att arbeta korrekt under ryttare och kan då inte visa sina gångarter riktigt? Min gissning.. det kan ju vara totalt fel.. vad vet jag?

Ser ut som en snygg häst! :)

Nirak

Jo hon dt stämmer.. har bara ridits väldigt lätt i skogen.. då hon är dräktig.. kan fixa en rid bild då hon går mycket bättre under ryttare..

MissX: smön på bilden är 3-4 cm tjock och hom rör sig lika dant i ridhus.. tyvär blir korten väldigt mörka och suddiga då dt är för mörkt där inne ;) har tyvär inga bilder från dt testet då jag inte ägde henne då...

Ett test är ett test!

Tänk på att din häst kanske var lite spänd under visningen, det kan påverka traven något enormt, till exempel med en hög nacke och sänkt rygg = jag har sett många hästar som blir markbundna då. På dina bilder rör sig hästen ganska bra, men hon utan ryttare, även detta påverkar.

Min egen nu 5-åriga häst fick också kommentaren markbunden vid kvalitén. Eftersom jag inte ska sälja honom fäste jag mig inte särskilt mycket vid det då jag vet att han rör sig bättre hemma. Han var väldigt spänd vid ridprovet och det påverkade förstås negativt.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 886
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 734
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka