Mowgli 637

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare aysha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 661

aysha

Trådstartare
Min halvblodsvalack är e: Mowgli 637..
Jag är lite nyfiken på hur andra avkommor efter honom är, speciellt i lynnet, då min herre är en ganska bestämd sådan många gånger :crazy:
Är även nyfiken på vad ni gör med era, vilken diciplin, nivå osv..

Sv: Mowgli 637

Jag har bara sätt en häst efter Mowgli.
Och det var en häst med enorm hopp kap och smidig som en katt men han var tvungen att ha en ryttare men mycket bra balans då ha kunde/kan hoppa högt (över KRK´s sarg i stora ridhuset) upp i luften utan att det fanns hinder.

Kram

Behöver ju inte bero enbart på Mowgli, vad finns på mödernet?

Nej det det e klart :)
Han mamma är efter Monaco 607 och hennes morfar är Cosmos xx.

min häst har också en enorm hoppkapacitet, men han är stor och stark och behöver någon skickligare än mig för att komma upp i klasserna..men vi kämpar på :)

Det är mänskligt att fela, tänkte bara att du kanske ville att det skulle bli rätt :)

Jag har haft en Mowgli avkomma och ridit på i nästan 10 år, tyvärr gick hon bort i höstas. Hon var oxå en mycket bestämd dam med mycket vilja och framförallt framåtanda. På mödernet hade hon en del fullblod och arab. Hon tävlade fälttävlan upp till medelsvår som yngre och sen lite hoppning med mig. Hon var väldigt stark och ganska svår att rida i form, blev dessutom svankryggig på äldre dar :) . Hon var en helt igenom härlig häst, har nu hennes dotter som ärvt det goda temperamentet men är lite mildare i humöret ;).

/K

det e roligt att höra va ens pålles syskon har för sig :)
min är också väldigt framåt o stark och har lite svårt att sätta under sig, men vi kämpar på!
hade din stora fötter ocskå? min hästs hovar är som dasslock!
det va nån dag det hade varit en veterinär i stallet o skulle kolla på någon annas häst. då hade min stått i en sjukhade precis utanför stallet. veterinären hade frågat om han var efter mowgli bara för att han hade så stora fötter :) det hade tydligen mowgli också.

Nu skall jag inte komma här och vara negativ men jag fick rådet att akta mig för Mowgi-avkommor när jag letade häst, detta av en mycket erfaren hästmänniska. Skulle generellt inte vara några roliga hästar men det finns ju alltid undantag.

Jag har träffat tre stycken vad jag kan komma på!

Första var enormt snäll, tävlade först hoppning upp till 120 cm nivå tror jag, sen blev han dressyrhäst. Underbar att hålla på med.

Andra var oxå som den över.

Tredje är EXTREMT tittig, hoppar för allt!
Minns inte så mycket mer om den, kan kolla upp! ;)

Vill du föressten även ha bilder så är det bara att pm:a!

De två första var extremt lika varann! Samma form på huvudet. Något kraftiga.
Den tredje är mycket mer ädel i kroppen.

aysha skrev:
hade din stora fötter ocskå? min hästs hovar är som dasslock!
:rofl: :rofl:

Nä, min hade inte stora fötter... hon var ganska liten överhuvudtaget, k (utom midjemåttet :) ), knappt 160 cm hög. Berodde nog på araben på mödernet...
/K

Hej!

Jag har haft en Valack E.Mowgli-Cosmos XX. En häst som enl. många som ridit honom var svår när man begärde något...men snäll när han luffsade runt.

Vi hade det kämpigt i ca 6 månader sen blev han min vän för livet "stannade" aldrig på ett hinder efter det! En undebar individ social och go. Lite fullblodsfötter- det var hans nackdel men undebar och hoppsäker. Hade honom i 3år såldes sedan.

:love:

okej, fast de e klart, min pappa har stora fötter, men det har inte jag, haha :)

Va kul! min har också Cosmos xx i blodet (kanske jag har sagt) :) låter lite som min häst, lätt o lufsa runt på, men svårare att ha att göra med när man kräver nåt.
har du bilder får du jättegärna pm:a!

Asså? Det va nåt nytt, men kan säkert stämma, han har mycket egen vilja då o då, men det e roligt med utmaningar ibland ;)

Hej hopp!

Mitt sto är betäckt med Poet..och om inte jag missminner mig så är Mowgli 637 morfar till Poet...:angel: vilket innebär att ja har Mowgli i stammen på mitt bliviande föl..:p stoet i sig är bestämd och om nu Moxglis avkommor oxå är det så får jag nog jätte roligt..:D

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
R
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
1 000
Senast: Luff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 088
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka