Motionscykel?

tanten

Trådstartare
Vintern närmar sig och det kan bli svårare att komma ut i skog och mark.

Har länge funderatpå att ställa en motionscykel i uthuset.
Nån som har tips på enkel modell utan en massa elektronik eller finesser. (kollar blocket också)

Jag är en skröplig tant så det är för min hälsa jag letar.

Om du alls är lika mig så skulle jag rekommendera framför teven istället för i ett uthus, så blir det mindre tråkigt.

Jag hade en med elektronik men när batteriet dog så var det bara att trampa ändå - den funkade oavsett. Kolla second hand och provsitt så att du står ut med sadeln bara, skulle jag säga. :)

Om du alls är lika mig så skulle jag rekommendera framför teven istället för i ett uthus, så blir det mindre tråkigt.

Jag hade en med elektronik men när batteriet dog så var det bara att trampa ändå - den funkade oavsett. Kolla second hand och provsitt så att du står ut med sadeln bara, skulle jag säga. :)
Har ingen TV annars är idéen god. Huset är litet så det finns ingen vettig plats att ha den på.

Begagnat är bra, tyvärr finns det knappt nåt ute.
Tänkte att det kanske finns märken/modeller att undvika?

Jag hade avstått typ rustas, julas mm i den lägre prisklassen. Rentav avstått alla som kanske ligger under 3000 kr i nypris. Blir så mkt roligare om den går jämnt o fint. Sett en del billiga som är så ostadiga så man tror de ska bästa.

Jag hade avstått typ rustas, julas mm i den lägre prisklassen. Rentav avstått alla som kanske ligger under 3000 kr i nypris. Blir så mkt roligare om den går jämnt o fint. Sett en del billiga som är så ostadiga så man tror de ska bästa.
Nu vill jag inte vara sån, men riktiga cyklar går väl lite si och så, låter en del och är rätt ostadiga ;)

Jag hade nog provat med en billigare först ändå för att se om den bli använd och om man sedan får in en rutin på det kanske man kan byta upp sig?
Vet man från början med säkerhet att den kommer användas kan man väl satsa lite mer.
Jag köpte en billig på Rusta som jag använde sparsamt, den står numera hos min gamla mor som nog använder den mer än jag gjorde.

Nu vill jag inte vara sån, men riktiga cyklar går väl lite si och så, låter en del och är rätt ostadiga ;)

Jag hade nog provat med en billigare först ändå för att se om den bli använd och om man sedan får in en rutin på det kanske man kan byta upp sig?
Vet man från början med säkerhet att den kommer användas kan man väl satsa lite mer.
Jag köpte en billig på Rusta som jag använde sparsamt, den står numera hos min gamla mor som nog använder den mer än jag gjorde.
Var o en gör givetvis det som känns bäst, men för mig när jag hade en billig ostabil blev den inte använd. Sen köpte jag en kvalitetscykel som går jämnt o fint o det går inte att jämföra upplevelsen.

Var o en gör givetvis det som känns bäst, men för mig när jag hade en billig ostabil blev den inte använd. Sen köpte jag en kvalitetscykel som går jämnt o fint o det går inte att jämföra upplevelsen.
Vill tillägga att den nya dåliga låg på 2500 kr och den begagnade kvalitetscykeln för samma pris.

Det känns som det är billigare med dubb/dubbskor o cykelbanor/mindre vägar, motionsslingor (dock ska/bör hunden vara kopplad där)
Hunden ska ju ändå ut o frisk luft har ingen dött av än.

Det känns som det är billigare med dubb/dubbskor o cykelbanor/mindre vägar, motionsslingor (dock ska/bör hunden vara kopplad där)
Hunden ska ju ändå ut o frisk luft har ingen dött av än.
Menar du med det att tanten ska låta bli att köpa en motionscykel, som hon själv uttrycker önskemål om? Kan hon inte få ha både den och gå en runda med hunden?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
105
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt