Motionera valpen?

Mischmasch

Trådstartare
Nu har jag ju bara haft en omplacering så jag har aldrig upplevt valpstadiet själv.
Men vad jag har lärt mig så ska en hund som fortfarande växer inte motioneras utan bara röra på sig som den vill. Ut och kissa och springa lös och så.
Men jag mötte en bekant som var ute och joggade med sin valp och då kom jag och tänka på det där. Det kan väl ändå inte vara bra?
Dessutom tror jag mamman hade hd-fel.
Överreagerar jag eller? : P
 
Sv: Motionera valpen?

Det är riktigt att man inte ska motionera en valp. Vad fyller den för funktion och motionera dom ??

De ska inte jobba särskilt länge så de behöver ingen kondis för den delen heller. det finns ingen som helst anledning till det.
 
Sv: Motionera valpen?

Ända funktionen är väl sällskap på joggingturen i sånna fall :P ¨

Funderade på om jag skulle säga nåt till personen i fråga men jag är hyfsat säker på att det skulle tas på helt fel sätt.
Är inte precis bästa vänner sen innan.
 
Sv: Motionera valpen?

Ända funktionen är väl sällskap på joggingturen i sånna fall :P ¨

Funderade på om jag skulle säga nåt till personen i fråga men jag är hyfsat säker på att det skulle tas på helt fel sätt.
Är inte precis bästa vänner sen innan.

Det finns ju föreningar för joggare också :D
Jag är en f.d. långdistans löpare så jag vet att många turer blir väldigt ensamma om de blir över 20km långa så det är skönt med sällskap när man sprang men för det ska inte man släppa med sig en valp på turen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 631
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp