Motion av hund "långt"

Smulis

Trådstartare
Hej hej !

Jag har en liten fråga, hur mycket motion behöver en Doberman (stavning?) och en Engelsk springer spaniel per dag??

Det bor en familj i en villa och de har 3 hanhundar dels då en Doberman och en Springer spaniel men även en mindre hund.
Om vi tar idag t.ex. så har jag hittills inte sett dem gå ut med hundarna en enda gång utan de släpper bara ut hundarna i trädgården OBS! det har varit så flera gånger och när de väl har varit ute och gått så har det kanske varit 1-2 gånger/dag ca. 30 minuter. :(
Och idag när jag och min mamma var ute och gick med vår hund och den ena katten så kommer en av deras hundar lös utan ägare (ägaren var inomhus) mot oss men springer sen in på en annan tomt. Min mamma går och ringer på hos dem men det är ingen som öppnar och sen kommer de och hämtar sin hund (som har smitit ett flertal gånger) Deras hanhund smiter p.g.a. löptikarna säger dem men om det är så att man vet att hunden brukar smita ska man inte ha bättre uppsikt över den då?? :confused:
Vi har blivit väldigt irriterad över deras hundar, hela sommaren så har hundarna varit ute lösa i deras trädgård med staket då men iaf så fort när man har gått förbi på gångvägen som ligger kanske 10 meter från deras trädgård så har hundarna skällt å ägarna bryr sig inte utan hundarna skäller och skäller och skäller samma sak om det är några barn som leker vi lekplatsen som ligger kanske 30-40 meter från deras hus så är det samma sak. Vi tycker det är väldigt jobbigt för man kan inte sitta ute när hundarna skäller. :mad:

Om ni orkade läsa så här långt så får jag tacka så mycket för det var skönt att få skriva av sig lite :D

//Smulis
 
Sv: Motion av hund "långt"

Mina hundar får också bara kissa flera gånger per dag. Jag går inte 4 promenader varje dag. Jag tycker absolut inte att jag vansköter vovvarna för det.

Skulle de vara helt vanskötta för att jag bara kissar de ett par gånger per dag så skulle de aldrig orka med varken fysiskt eller psykiskt med träning och tävling.

Jag lägger hellre krutet på en rejäl promenad som innehåller det mesta som gör hundarna tillfredsställda. Men de kräven minimun två promenader per dag för att kunna skita två gånger om dagen.
 
Sv: Motion av hund "långt"

Nej det tror inte jag heller, dina hundar mår nog toppen :) men när det gäller just de här hundarna så tror jag inte att de mår så bra, ägarna skiter fullständigt i vad hundarna gör, annars skulle man väl ha märkt om ens hund smet??
En av våra grannar är extremt hundrädd, vad skulle hon ha gjort om det var hon som var ute och gick när den där hunden kom :confused: Det är det som jag inte kan förstå, har man inte ett visst ansvar som hundägare att hålla koll på sin hund :confused: eller har jag fått allt om bakfoten :o I så fall ber jag om ursäkt

//Smulis
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 002
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 065
Senast: Roheryn
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 857
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 358
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp