mot klåda?

S

seefee

har nån någon huskur för man o svans för att förhindra att hästen kliar av sej den under sommarmånaderna? jag har hört om äppelcidervinäger, nån annan som gjort det? eller? TPF //SeeFee

När den lille nya hästen kom för några veckor sedan hade han lite klådbehov i svansen.

Använde då äppelcidervinäger som akuthuskur. Mycket bra. MEN om de har kliat sig så de har sår eller sprickor så svider det en hel del, bra att veta.

Sedan bör man, om det inte redan är gjort gå till botten med VARFÖR hästen har klådan och eliminera grundorsaken om man hittar den..

MVH/

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
595
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 030
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka