Mörkt missfärgade tänder

M

MALINox

Har en 7 årig arabvalack som under vintern fått väldigt missfärgade tänder. Innan var de gul/vita men nu har de blivit brun/svarta. Vad beror det på?

Tänkte låta vet. kika när hon kommer för vaccinering, men vore intressant att veta anledningen?!

Sv: Mörkt missfärgade tänder

Har en 7 årig arabvalack som under vintern fått väldigt missfärgade tänder. Innan var de gul/vita men nu har de blivit brun/svarta. Vad beror det på?

Tänkte låta vet. kika när hon kommer för vaccinering, men vore intressant att veta anledningen?!

så ser min häst också ut nu ... är här och letar på vad det kan bero på :/

Jag vet att min arabkille också haft mörka tänder ett tag, men det har försvunnit nu. Jag tror att det kan bero på vad de äter? :confused:

hört att det inte är ngn fara utan försvinner i vinter ... att det typ är ngt dom ätit ja.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
745
Senast: tara
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 003
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 977
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka