morgonpigga barn

P

panthera

Vi har två underbara små troll, 2 och 4 år gammla. Våran fyraåring är så extremt "morgonpigg", han är uppe före 05.00 o detta är vårat problem. Vi försöker på alla vis att få honom att sova lite längre, tex lägga sig senare osv men ingenting fungerar. Han får gå upp själv och leka/sätta på en film osv för det fixar han utan problem, men han väsnas ganska rejält och väcker lillebror som då också naturligtvis vill gå upp..Vi vill inte normalt gå upp efter 07.30 pga våra djur men det skulle va skönt att få sova lite längre än 05.00 nån dag..hur har ni andra småbarnsföräldrar det? Har ni några tips för våran kroniska sömnbrist?:confused: :confused: :confused:
 
Sv: morgonpigga barn

Det undrar jag med, sen min bebis har blivit så punktlig varje morgon. Allra senast kl 06:00 ska han gå upp, ha frukost och sen leka i 1-2 timmar minst.

Jag kreverar snart av sömnbristen, och jag kan inte gå och lägga mig hur tidigt som helst själv. Jag vill gärna hinna duscha, äta osv på kvällen när han somnat.. :crazy:
 
Sv: morgonpigga barn

Du skriver att de vaknar tidigt oavsett när ni lägger dem. Har ni testat att förskjuta läggtiden under en längre tid? Min erfarenhet av min dotter är att hon sover ungefär lika mycket per dygn oberoende av vilka tider hon sover. Men lägger man henne tex kl 22 en enstaka kväll så sover hon dock inte längre på morgonen för det. Däremot har vi precis gått över till ett sovpass per dag och det har inneburit att hon kan somna runt 19 mot tidigare 20-20.30 men hon vaknar följdaktligen 06 mot tidigare 07-07.30...
 
Sv: morgonpigga barn

Jag har inga barn, men jag vill bara skicka mitt medlidande med dej.
Måtte jag aldrig få barn som vaknar så tidigt på morgonen en längre tid!!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 406
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 552
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 245
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp