Montrar på eurohorse?

Sv: Montrar på eurohorse?

Alltså, jag tog en bild från google och bytte ut vad det nu stod mot "Elanor" :angel: Jag HAR ju inte en sådan underbart snygg keps på riktigt! :rofl:

Ahaa... Synd, trodde du hade gjort den på nån såndär "designa-din-egen-keps-sida". Tänkte designa mig en egen kepa, men hittar ingen bra sida....:crazy:

Tycker du borde skaffa dig en sån!! ;)

..nu ska jag tyvarr inte dit... (aaaaaalldeles for langt att simma...)

men tankte ge er ett tips, om ni kanske vill ha det... Hitta en skrivare, hitta ett skojsigt typsnitt... o sa hittar ni sant dar utskriftspapper som man kan anvanda for att overfora bilder till textil (stryka-pa papper!) ..vi hade sadana jackor en vanda pa RHC - funkade jattebra... :angel: vet inte om det var mitt blasvarta har eller jackorna som gjorde att folk hittade mig, men hittad bidde jag i alla fall ;)

Ha nu sa skoj o glo pa saker at mig med.. skank mig en tanke som inte kan aka dit! :D

Nyss hemkommen från Eurohorse så måste jag säga att jag blev besviken.
Den sk westerngatan innehöll bara två westernbutiker: Western Horseman och Highridges Hound and Horses. Sedan var det LuckyRider och lite annat plock.
Jag kom ju skitbilligt undan ju, hade tänkt köpa massor:laugh:

Nä det blir till och vänta tills Chappen i sommar, för den blir väl av iallafall??

Bara två affärer?! De var ju så jäkla hallå om sin westerngata, men en gata är väl bra mycket större än två utställare! Lite dåligt faktiskt, även om det kanske inte är något westernjippo direkt.. Speciellt med tanke på att planscherna har haft hästar med westernutrustning de senaste två åren..

Nååå. Var någon över och gjorde tipspromenaden hos Etologi och djurskyddsprogrammet?
Det hoppas jag verkligen ni var, annars blir jag sur! :devil:

Westernrepresentationen utgjordes i första hand, om jag minns rätt, av... WRAS, Highridge, Western Horseman och Lucky Rider. Lone Star och High Chaparral erbjöd sina event- och konferensmöjligheter, och tidningen Hästfocus har lierat sig med Team RHC (och indirekt, antar man, med High Chaparral) och fanns med på ett hörn. Peter Ljungberg och Jonna Gullberg visade och pratade om reining, trail och pleasure.

Den som ville botanisera bland glittriga träns, namnbroderade schabrak och löjligt dyra kläder för dressyr och hoppning hade dock gott om möjligheter. Vårt intryck var att ungefär 40% av besökarna under lördagen utgjordes av flickor mellan 10 och 15 år. Ytterligare 25% bestod av medsläpade mödrar, 25% av vuxna kvinnliga hästintresserade, 10% av medsläpade fäder/pojkvänner/makar och nån försumbar promille av vuxna manliga hästintresserade. Det var väl jag och nåt tiotal till. ;)
Man behöver ändå nåt sånt här ändå i vintermörkret, kul grej att lägga en helgdag på. Men som marknadsplats för westernintresserade tycker vi nog att mässan är helt marginell som den ser ut idag, både utbud och möjligheter är ju betydligt större på de stora tävlingarna.

*kl*

Tycker mässan hade exakt samma utbud som förra året, d.v.s. lika magert. Skulle köpt en pad hos ena westernutställaren, den som börjar på H, men de var tyvärr mer intresserade av att prata med varandra än att hjälpa kunder. I övrigt kunde man säkert spenderat stora summor om man gillar blingad engelsk utrustning i alla dess former, JW-produkter, broderade schabrak eller fleecetäcken, för det fanns det ju vart man än vände sig. Fick tag på ett fleecetäcke, överdragstäcke och ett bett jag letat efter länge, men annars var det inte mycket att hänga i granen.

Så nu har man sparat en massa pengar till Chappen i sommar!!!:bump:

jag håller med fanns inte alls mycket westerngrejer:/ hade hoppats shoppa lite grejer jag behövde men ne!!! fyndade lite ändå köpte grimmor + sadelbock till bra pris:)

KL*

Ni ska bara vet vad de kostar att stå där och han monter. runt 8 000 kr !!
När de kostar så mkt då måste man veta att de finns en kundkrets. Jag tycker de tar sig bra på westernsidan på eurohorse.
De lät konstigt de du skrev om Highridge. Jag fick super hjälp!
De var väldigt mkt folk där man kände i WRAS sammanhang/tävlingar.
Patrica Kuhn var där och visade lite westernridning med.

KL*

Ni ska bara vet vad de kostar att stå där och han monter. runt 8 000 kr !!
När de kostar så mkt då måste man veta att de finns en kundkrets. Jag tycker de tar sig bra på westernsidan på eurohorse.
De lät konstigt de du skrev om Highridge. Jag fick super hjälp!
De var väldigt mkt folk där man kände i WRAS sammanhang/tävlingar.
Patrica Kuhn var där och visade lite westernridning med.
Jo, jag vet att monterpriserna är avskräckande för småföretagare (och mellanstora företag också). Kul att de som väljer att ställa ut gör det, och i det perspektivet kan förstås ingen skugga falla på dem som väljer att inte göra det. I somliga branscher har kostnadsläget kring fackmässor lett till att mässorna krympt påtagligt eller helt försvunnit, ett sådant exempel är motorcykelbranschen. Man väljer att lägga marknadsföringsbudgeten på andra aktiviteter.
Vårt spontana intryck är att westernutbudet på Eurohorse totalt sett var mindre i år än förra året, men det är inte något vi ligger vakna på nätterna över. Det är ändå trevligare med minimässorna på tävlingar under sommarhalvåret. :)

Den som lyckas hyra en monterplats för 8000 kronor har nog gjort ett klipp. Det priset gäller för föreningar, de som säljer produkter betalar en bra bit över 20000 för sina platser. Och sedan kommer kostnaden för att bo och äta under de dagarna så det är inge billig histoira. De flesta försäljarna på "westerngatan" är nog nöjda med att inte göra en förlust, några kronor på plussidan ser de nog som en bonus. Deras närvaro hjälper till att skapa ett mervärde på mässan för westernintresserade och andra.
Hästfocus var inte allierade med vare sig Team RHC eller High Chaparral. De hade egen monter där bl.a. en sadelbyggare fanns samt apaloosaföreningen (tror jag).

High Chaparral har ett samarbete med Svenska Mässan och bygger miljön som Mässan har sin servering i, och Team RHC får möjlighet att utnyttja en del av den ytan för att marknadsföra sina tävlingarl.

Hästfocus var inte allierade med vare sig Team RHC eller High Chaparral.
Personer med röda Team RHC-skjortor fanns i och kring Hästfocus monter, plus att skjortorna bland andra sponsortryck hade Hästfocus-loggor på ryggen. Could have fooled me. :)

*kl*

JA, självklart kostar det att hyra montrar... Därav mer oförståerligt att man inte satsar mer när man väl är där. Både på service och sortiment. Och det gäller de flesta utställare över lag, inte bara "westerngatan". Många har exakt samma priser och utbud som de har i sin webbutik, ibland även högre priser. Där är företag som säljer stallinredning, foder, försäkringar m.m. bättre, de har ofta bra mässerbjudanden. Jag har regelbundet besökt mässan i över 15 år, och tycker att den inte håller samma mått som för 10 år sedan. Hoppas att trenden bryts, då det är en av årets höjdpunkter för mig :)

Förutom de två butikerna på westerngatan så finns ju även Pioneer i andra änden, som har en del westernutrustning. Alltid lika hjälpsamma och trevliga och fixar bra paketpriser:idea:

Liknande trådar

Fritid Har kikat runt lite på SL:s hemsida och det jag inte riktigt hittar är hur långt jag kan åka på en biljett. När jag till exempel ska...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 994
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 157
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka