Montévikter?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Tessma
  • Startdatum Startdatum
T

Tessma

Var och hur hittar jag montévikter???

Jag måste upp runt 7-10 kg och har jag tyng hoppsadel så saknar jag ändå vikt. Några förslag??:confused:

Sv: Montévikter?

Hjälp! Vad väger du - hur lång är du?
Ursäkta en o-fin formulering, men du måsta vara "pytteliten"?
De allra flesta brukar bara behöva komplettera nåt kg eller så...
Att vikta upp så många kg blir inte lätt.:confused:

...det blir till att ta rejäla grejor när det gäller sadel, stigbyglar, stigläder, brösta vojlock(ar), säkerhetsväst mm....
...plus att du kan låta sy en extravojlock med fickor på, att lägga i
t ex "platta järn" i...

Som eka säger, satsa på tunga stigbyglar, sadel osv för att få upp grundvikten så mycket som möjligt. Blyplattor finns ofta i välsorterade järn affärer. Dessa kan du klippa till med plåtsax i lämpligt stora bitar.
Sedan jag bytte sadel behöver jag inga vikter längre men tidigare hade jag 1,5-2 kg bly plus viktvojlocken (800g). Dessa plattor är helt platta och tar liten plats. Men du behöver en stadig viktvojlock helst i läder för att klara vikter på ca 7 kg.

Haha jag är inte så liten igentligen. Är 166 cm lång men väge ingenting då jag har svårt att gå upp i vikt och är igång lite mycket. Köpte en viktvojlock och tyngder med kulor i som man har runt armar och ben är man styrketränar men det blir så stort omfång på dem och får inte ner dem i vojlocken.

Har tänkt på det med stigbyglar och sådant men kan ju inte ha en sadel som är klumpig heller. Får helt enkelt testa mig fram

Jag har oxå "handledsvikter", men jag har satt dom i ett bälte runt höften... ser ut som en gerillasoldat under jackan:rofl:
Tycker att det är bättre att bära vikten själv (så att jag kan balansera den) istället för att lägga viktvojlock under sadeln - fast nu pratar vi om 0,5 -- 1 kg. Det är kanske inte hållbart om man behöver vikta upp mkt.:crazy:

Jag har oxå "handledsvikter", men jag har satt dom i ett bälte runt höften... ser ut som en gerillasoldat under jackan:rofl:
Tycker att det är bättre att bära vikten själv (så att jag kan balansera den) istället för att lägga viktvojlock under sadeln - fast nu pratar vi om 0,5 -- 1 kg. Det är kanske inte hållbart om man behöver vikta upp mkt.:crazy:

haha vad roligt allt låter! :D

kl
Jag behövde oxå runt 6-7 kg när jag red lopp. Jag lånade blyvikter utav en tjejkompis som i sin tur hade köpt det i en järnaffärn. Dessa lade jag i en viktvojlock. Jag försökte att ha tunga stigbyglar mm, men var ändåså tvungen att komma upp i vikt.

Mvh sandra

Någon som vet vad ett par tretorn advance väger??;)

åhhh menar du de där skitsnygga ridstövlarna??? jag har precis sett dom och vill verkligen ha såna! men dom är svinigt dyra! någon som vet hur man kan få tag på såna lite billigare??

Ja de är verkligen super läckra! :love: titta in på hastnet.se där finns en del bättre begagnade för ca. 3000:-
Kan de stövlarna vara användbara i montè??? vill verkligen ha dem!:D

Ja de är verkligen super läckra! :love: titta in på hastnet.se där finns en del bättre begagnade för ca. 3000:-
Kan de stövlarna vara användbara i montè??? vill verkligen ha dem!:D

jaa klart dem borde funka i montè. jag rider i väldigt dåliga stövlar nu så... vill verkligen ha några med rejält stöd i kring fotleden, så inte hälen söker sig nedåt hela tiden. någon som har något tips?:cool:

Hade en jäkla massa problem att hitta vikter, behövde ca. 7 kg. köpte dykarbly i hagelform och sydde 1 och 0.5 kg påsar samt fickor på ett vanligt hoppschabrak så nu kan jag reglera vikterna efter dagsvikten ;)
Jag föredrar att ha vikt i vojlocken och inte på kroppen, det blir så mkt belastning för ryggen om man har dem ex runt midjan, lycka till :)

Liknande trådar

Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: FrDrake
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 463
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: Migo
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka