Montésits

Sv: Montésits

skrev fel häst de var ju Le Capitaine

Min Licens är inte aktiv. Vad är det du vill veta om mig? Jag red mitt första kvallopp 20040526 och red mitt sista lopp 20061118

Vanja Hellberg, fd. Knutas... Red senaste åren för Stig H samt även för flera amatöret som Tuija här i forumet...

Senast ändrad av en moderator:

Vilka kunskaper jag har spelar ingen roll? Nu får du ta och förklara lite här... Det har varit "på tapeten" vid ett flertal tillfällen när jag gjort ett inlägg här att jag "har små/dåliga/inga/motsv kunskaper i ämnet". Så visst har det betydelse då du och fler med dig påpekat detta...
Jag förstår inte varför men då det upprepade gånger påstås något om mina kunskaper så spelar det av någon anledningen roll. Förklara gärna varför då jag inga kunskaper har, eller hur det nu var...

Du gissar att jag är en ridtjej som "kommit över till travsporten för kanske 5-10 år sen"? I ditt inlägg var först "2-3 år", men det har du uppenbarligen ändrat till 5-10 år? (jag såg ditt inlägg strax efter att du skrev det men hann inte svara på det då, nu när jag skulle svara så var det ändrat).

Jag blir givetvis nyfkien och undrar; varför gissade du på 2-3 år och sedan ändrade tiden till 5-10 år? Fick jag plötsligt mer kunskaper eller ville du "vara snäll"?? :confused:

Dessutom är 5-10 en ganska stor brännvidd... Speciellt med förhållande 2-3 år. Någon med 5 års erfarenhet har förmodligen (inte säkert, men förmodligen) 5 år mindre erfarenhet i ämnet än den som har 10 år... ;)

Är det inte bättre om du svarar på frågan istället för att pladdra bort den...

Oseriöst!

Jisses...Här vågar jag inte lägga ut bild....
Har alla "fel".....Tyngre ryttare....långa stigläder....

Jisses...Här vågar jag inte lägga ut bild....
Har alla "fel".....Tyngre ryttare....långa stigläder....

Åhh jo, det klart du vågar! :p Du kan alltid säga att det inte är värre än montéryttares första kval i dressyrsadel :rofl::devil::rofl:

Åhh jo, det klart du vågar! :p Du kan alltid säga att det inte är värre än montéryttares första kval i dressyrsadel :rofl::devil::rofl:

:rofl: Jaha, du kvalade i en dressyrsadel :D (och red mot Per Anders Gråberg som satt i jockey-liknande sadel; tror det var du om inte jag blandar ihop med ngn annan :angel:)

Dom är inge snygga dom där "vanliga" montésadlarna som ser ut som dressyrsadlar lr allroundsadlar, det ser fräsigare ut med en galopptränings :banana::D

:rofl: Jaha, du kvalade i en dressyrsadel :D (och red mot Per Anders Gråberg som satt i jockey-liknande sadel; tror det var du om inte jag blandar ihop med ngn annan :angel:)

Dom är inge snygga dom där "vanliga" montésadlarna som ser ut som dressyrsadlar lr allroundsadlar, det ser fräsigare ut med en galopptränings :banana::D

:D:rofl::rofl: Tider, det var tider det... jo jag o gråberg red i några utb.lopp ihop:D

Jo ska det vara så ska det vara en RIKTIG monté sadel, annars en galopp sadel! :)

Ja så långt har det inte gått än......
Men jag har hotat min ryttare med dressyrlektioner!:D

Faktiskt så är det kanonbra med dressyrlektioner :idea: Jag tyckte att riktiga dressyr lektioner gav en bra grund för balansen :d

Faktiskt så är det kanonbra med dressyrlektioner :idea: Jag tyckte att riktiga dressyr lektioner gav en bra grund för balansen :d

Jo sitsen går ju alltid att förbättra...
Har möblerat om sitsen totalt på min ryttare för att hästen ska trivas...

En av mina ser ut så här, den är underbar! :love:

11519663.jpg

Nice;) Är det en galoppträningssadel egentligen?

Jag var till Strömsholm där de har utbildningar för galopp och gud så snygga träningssadlar, vill ha :love:

Nice;) Är det en galoppträningssadel egentligen?

Jag var till Strömsholm där de har utbildningar för galopp och gud så snygga träningssadlar, vill ha :love:

Jo det ska vara det (eller om den är tänkt till hinderlöpning???). Denna beställde jag från Frankrike då jag tyckte modellen såg så bra ut. Den var till och med bättre än jag trodde...och fantastiskt fint läder också.

Du har inga bilder på de du sett?

Jo det ska vara det (eller om den är tänkt till hinderlöpning???). Denna beställde jag från Frankrike då jag tyckte modellen såg så bra ut. Den var till och med bättre än jag trodde...och fantastiskt fint läder också.

Du har inga bilder på de du sett?

Nää, jag skulle ha tagit kort...tusan..:mad:
Men jag ska se om jag hittar ngt väldigt liknande ;)

Ser dina andra sadlar ut som den oxå ungefär? :)

Åh.. om de ändå gjorde det...haha

Den ena är en sån där billig, typ Börjes i komplett version och den andra är den svindyra franska montesadeln (nypris 11000). Gillar egentligen ingen av dem. Den franska ligger illa på alla hästar jag provat den på och är alldeles för smal i bommen. Det går visserligen bra att rida i den men man får ju tänka lite på hästen också.. Den var dock det bästa jag testat innan jag testat den i förra inlägget.
Här en länk till lite sadelbilder:
http://www.pixbox.se/alb_show_id142326_page0.html

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 042
Senast: gammalek
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17