montèsits?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jahaja77
  • Startdatum Startdatum
Sv: montèsits?

Montéryttare skrev:
Jomenvisst, Philippe Masschaele är kvinna, visste du inte det? :devil: ;)

Fattar noll??? :confused: Jag har väl inte nämnt någon fransos över huvud taget, jag såg mitt livs första hela montélopp på TV i går. Jag har ingen förebild bland catchdrivers heller så varför skulle jag ha det inom montén? Förebilder är ju något man ska försöka efterlikna och när det gäller löpkörning/ridning så är det talang och tillgång till bra hästar som gör framgången. Däremot kan jag ha en skicklig tränare som förebild och försöka göra något så när lika, men när man har begränsat material så är det inte så enkelt att lyckas med det heller... :D

Det jag reflekterade över i går var att ryttaren i vinnarhålet inte höll erfoderligt avsstånd i sista sväng, ledaren slog upprepade gånger med svansen när hästen bakom var "på".
Hur dömer bandomaren om det skulle resultera i galopp för hästen i täten? Blir den i vinnarhålet diskad för trängning? Surt för den som skulle ha vunnit och i stället förmodligen blir diskad för galopp?

Annars tycker jag som andra att man inte har en viss stil, utan ändrar den efter vilken häst man rider... Jag ändrar stiglädren efter häst.

/// ghost

ghost skrev:
:

Jag är rädd för att det är däråt det lutar om alla förebilder är små, trådsmala och unga. Över huvud taget tycker jag att det verkar som om du tycker att montén är alla unga tjejers sport och jag tycker det är bra att det verkar som om det inte riktigt är så.
svaret var på detta...

att min förebild är en man och jag gärna ser mer män i sporten så att det blir jämt fördelat! :)

Senast ändrad av en moderator:

ghost skrev:
Det jag reflekterade över i går var att ryttaren i vinnarhålet inte höll erfoderligt avsstånd i sista sväng, ledaren slog upprepade gånger med svansen när hästen bakom var "på".
Hur dömer bandomaren om det skulle resultera i galopp för hästen i täten? Blir den i vinnarhålet diskad för trängning? Surt för den som skulle ha vunnit och i stället förmodligen blir diskad för galopp?

Det är nått jag funderat på oxå, när bekant var i FR häsnde en sån olycka där häst trampade "sönder" hela bakbenen på framförvarande häst (ytligt) Det borde ju vara en klar diskning... Men det är grymt mycket trängningar när man rider monté.. så många som inte kan rida, bara fullt ös medvetslös.... :confused: men men, det kommer väl att sållas så småning om får man hoppas :smirk:

ghost skrev:
Aha, ironi??? Funkar inte på vissa efter 16 timmars hårdkörning! :p
Heheheee jo precis, ironi :D kanske dax o sova lite då ;)

själv har man nån timmas jobb kvar, det skall spekuleras inästa veckas lopp :d

criks.jpg

Hoppsan!?

Nurmijärvi har bytts ut mot baksidan av Philippe :devil: :rofl:

Ser inte du heller bilderna...... :crazy:

Näe,jag ser inte heller.........

stally skrev:
Hoppsan!?

Nurmijärvi har bytts ut mot baksidan av Philippe :devil: :rofl:

Ja jag ville inte hänga ut någon, utan o fråga ;)

Tyckte den var så vacker med Philippe och Criksen :bow: :bow:

ghost skrev:
Fram för mera bildtexter, speciellt när man inte kan se bilden...

Ser du inte bilden?? En ordentlig rumpa, som visar hur man kan placera den i sadeln om man inte vill ha den uppe i vädret ;) :angel:

jari skrev:
Vilken clown?? Fransosen? :p

Bra, då var den borta då... clownen var jag, på en köttbulle med en 12kg´s dressyr sadel mellan oss *ASG* Känns som historia nu... Jämfört mot mitt importerade underverk till sadel på 2 kg :D och jag med aningen snyggare stil (o bättre hästar haha) :banana:

Undrar också vilken clown?

Ser två hästar i ett inlägg överst på sidan två, och sen snackas det om nån rumpa men den ser jag inte...

/// ghost

ghost skrev:
Undrar också vilken clown?

Ser två hästar i ett inlägg överst på sidan två, och sen snackas det om nån rumpa men den ser jag inte...

/// ghost

Bild från valla i söndags på criks/philippe .........

E du säker på att du frågat fransosen då,om han vill ha sin rumpa uthängd på Buke :rofl:

Själv har jag kontaktat Clown,han tyckte det var o.k. att hänga ut rumpan på nätet :angel: :p

stally skrev:
E du säker på att du frågat fransosen då,om han vill ha sin rumpa uthängd på Buke :rofl:

Själv har jag kontaktat Clown,han tyckte det var o.k. att hänga ut rumpan på nätet :angel: :p

Simben ansåg att det var en av hans tråkigaste dagar i livet o ville inte vara med på bild, lät han hälsa ;) (som nystartad hopphäst åt en liten flicka, är han nu nöjd o gla...haha...)... Masschaele tror jag inte det är nån ide att jag frågar med tanke på mina tidigare dokumenterade språk-kunskaper i franska/italienska *asg* :o :D

Montéryttare skrev:
Bra, då var den borta då... clownen var jag, på en köttbulle med en 12kg´s dressyr sadel mellan oss *ASG* Känns som historia nu... Jämfört mot mitt importerade underverk till sadel på 2 kg :D och jag med aningen snyggare stil (o bättre hästar haha) :banana:

Får man fråga hur mycket du väger utan utrustning?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lady_S
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat