Monteryttare.....

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Warmia
  • Startdatum Startdatum
W

Warmia

Jag är gravid i 5 veckan så om allt går bra så fortsätter det ju att växa...... Finns det regler på monten som säger när du inte får rida gravid i montelopp? Ni som har erfarenhet när har ni känt att det inte fuknkar längre...... Jag hade ju anmält mig till montelicensen i slutet på februari men är osäker på om jag kan fullfölja hela utbildningen???:confused:

Sv: Monteryttare.....

Först och främst...GRATTIS!
Jag kom att tänka på att jag idag rusade förbi en affär på stan med ett i sammanhanget passande namn:- Babyrace! :D

Warmia skrev:
Jag är gravid i 5 veckan så om allt går bra så fortsätter det ju att växa...... Finns det regler på monten som säger när du inte får rida gravid i montelopp? Ni som har erfarenhet när har ni känt att det inte fuknkar längre...... Jag hade ju anmält mig till montelicensen i slutet på februari men är osäker på om jag kan fullfölja hela utbildningen???:confused:

Hänger på grattis-kören ;)

Det finns nog inga regler...

Men jag skulle avrådda dig starkt!
Visst att rida hemma o så, men i dom farterna som man gör i "lopp" och med massa okunniga runt omkring(vilket kan skapa kaos ibland) dig så skulle jag be dig att tänka över mååånga gånger, det är så onödigt om nått skulle hända! :crazy:

Tack så hemskt mycket!!!!:bow:

Men slutade ni rida lopp direkt när ni fick reda på att ni var gravida?

Jag har nog redan bestämmt mig för att stryka min plats på montelicenskursen och sedan så hoppar jag på höstens kurser eller kanske våren 2007 beroende på hur man mår......:banana:

Grattis!!

Jag har för mig att det är någon regel för hur länge man får köra lopp när man är gravid.... men hittar inte det i TR.... Kan de ha tagit bort det??

Jag red ett monté lopp när jag var gravid med mina tvillingar och tur va väll det kan man ju säga... jag tappade det tredje....:eek:
Efter det slutade jag rida helt...
Försökte rida lite hemma, men fick så ont i magen att jag slutade.
Men jag körde hela tiden... Stor som bara den blev jag... så den vintern gick alla mina hästar i tryckvagn,,,, med fullt tryck:D

Warmia skrev:
Tack så hemskt mycket!!!!:bow:

Men slutade ni rida lopp direkt när ni fick reda på att ni var gravida?

Jag har nog redan bestämmt mig för att stryka min plats på montelicenskursen och sedan så hoppar jag på höstens kurser eller kanske våren 2007 beroende på hur man mår......:banana:

Jag kan ju inte svara på den frågan... Men jag skulle nog bli tokig av att inte rida, MEN på nåt sätt så skulle jag nog inte vilja ta risken... utifall lixom... Det går ju fler "monté-tåg" när bebisen har kommit fram!

Hoppas det går bra :)

Jag tycker nog också att du bör stryka dig, jag är visserligen inte gravid och har inga planer på att bli det, men SKULLE jag ÄNDRA mig skulle jag aldrig förlåta mig själv om något gick snett.. Kan hända så mycket under en graviditet ändå utan att man behöver ta onödiga risker. Å andra sidan kanske det är en blivande stjärnjockey som tittar ut, vilken grej i travronden om 20 år "Supertalangen red monté redan i mammas mage" :D

Galoppryttarna slutar rida löp när de blir gravida, det är ju i och för sig en annan viktgräns där, men jag antar att det är för säkerheten också.

Tror inte det finns någon regel nerprintad, har åtminstone inte hittat den, kanske skulle det bli tjafs i jämställdhetens Sverige :smirk: ?! Antar att det är lite upp till var och en att bedömma riskerna?

Warmia skrev:

Jag skulle inte riskera nåt, när jag gick montékursen var jag mm från att smälla rejält med ett annat ekipage och det var enbart min rutin och reaktionsförmåga som gjorde att det inte gick riktigt illa. :crazy:

Vänta du ett år i stället...

ghost skrev:
Jag skulle inte riskera nåt, när jag gick montékursen var jag mm från att smälla rejält med ett annat ekipage och det var enbart min rutin och reaktionsförmåga som gjorde att det inte gick riktigt illa. :crazy:

Vänta du ett år i stället...

rolleyes.gif

Prakas skrev:

Ja visst, jag kan tänka mig att det inte är så vanligt att utbildningsledningen skriker i tornet. :crazy: (Nånon sa att han blundat också)

I bland måste man vara stolt över att ha klarat en knepig situation, med sulky hade vi legat i en stor hög allihop. :eek:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 280
Senast: malumbub
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 327
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur