Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nä eller det beror väl på hur du menar. Hästen måste vara kvalad nån gång men 8-månaders regeln gäller ej
tyvärr får du inte tävla någonstans, inte ens bygde/propagandatrav
Hästen måste vara i startbar ålder, tävlingsmässigt skick, ha tränare, inkvalad. Ryttare måste ha licens och vara över 18 år
är det verkligen så? jag har kört/ridit flera hästar på bygdetrav som aldrig ens kvalat.
du har alltså inte montélicens? vet du fler tävlingar o när?
Hästen i fråga är 7 år, kan va startklar nästa vår o har tävlats förut...när man tänker efter nu va d dumt o skriva av na när jag tog över henne
hur då skrev av?
Tog bort henne från ATG, får bara tävlas i tex finland om ja förstog d rätt, inte sverige nå mer alltså
är det verkligen så? jag har kört/ridit flera hästar på bygdetrav som aldrig ens kvalat.
Tog bort henne från ATG, får bara tävlas i tex finland om ja förstog d rätt, inte sverige nå mer alltså
Antar att du gav henne permanent startförbud? eller registrerade du henne som död?
nä eller det beror väl på hur du menar. Hästen måste vara kvalad nån gång men 8-månaders regeln gäller ej
Om du satt permanent startförbud kan hästen aldrig mera starta, varken i sverige eller något annat land, det går heller aldrig att häva.
Tyvärr.
Det är just därför jag vill veta vart det finns montélopp för oss som har sånna hästar. Måste finnas nånstans dom har "skoj"lopp där vi kan få visa upp vara "gamlingar" =)
Då har dom som arrangerat inte gått enligt STC's reglemente. Vet att iaf from-05 (04?) så har dessa regler gällt.
Att dom ska ha tränare är för att försäkringen ska gälla. Den som rider/kör i bygde- eller propagandatravlopp måste inneha gällande licens, B-tränarlicens duger.