Montélopp

Jempan

Trådstartare
utan licens o me avskriven häst, VART kan man hitta d!? Letat överallt o hittar inget...:cry:
Vill ju gärna starta min...nån som vet vart man kan tävla o va som krävs??

Sv: Montélopp

tyvärr får du inte tävla någonstans, inte ens bygde/propagandatrav
Hästen måste vara i startbar ålder, tävlingsmässigt skick, ha tränare, inkvalad. Ryttare måste ha licens och vara över 18 år

nä eller det beror väl på hur du menar. Hästen måste vara kvalad nån gång men 8-månaders regeln gäller ej

:(
tyvärr får du inte tävla någonstans, inte ens bygde/propagandatrav
Hästen måste vara i startbar ålder, tävlingsmässigt skick, ha tränare, inkvalad. Ryttare måste ha licens och vara över 18 år

Hästen i fråga är 7 år, kan va startklar nästa vår o har tävlats förut...när man tänker efter nu va d dumt o skriva av na när jag tog över henne
:(

är det verkligen så? jag har kört/ridit flera hästar på bygdetrav som aldrig ens kvalat.

Då har dom som arrangerat inte gått enligt STC's reglemente. Vet att iaf from-05 (04?) så har dessa regler gällt.
Att dom ska ha tränare är för att försäkringen ska gälla. Den som rider/kör i bygde- eller propagandatravlopp måste inneha gällande licens, B-tränarlicens duger.

Senast ändrad:

Antar att du gav henne permanent startförbud? eller registrerade du henne som död?

permanent startförbud...va meningen att ja bara skulle rida till o sälja men ja...man e ju fast vid travarna när man en gång börjat :love:

Eftersom hon skulle säljas så ville ja inte att hon skulle starta som travhäst igen, därför avskrivningen

Om du satt permanent startförbud kan hästen aldrig mera starta, varken i sverige eller något annat land, det går heller aldrig att häva.
Tyvärr.

Om du satt permanent startförbud kan hästen aldrig mera starta, varken i sverige eller något annat land, det går heller aldrig att häva.
Tyvärr.

Det är just därför jag vill veta vart det finns montélopp för oss som har sånna hästar. Måste finnas nånstans dom har "skoj"lopp där vi kan få visa upp vara "gamlingar" =)

Det är just därför jag vill veta vart det finns montélopp för oss som har sånna hästar. Måste finnas nånstans dom har "skoj"lopp där vi kan få visa upp vara "gamlingar" =)

Det är om nån ridklubb/ryttarförening eller nåt travsällskap som inte är ansluten till STC skulle anordna dessa. Men enligt reglerna så får du inte rida någonstans.

Du får fixa ett eget rejs..... ;)

Följande gäller för start i Bygdetravet:
• Max 12 startande
• Häst har tränare
• Åldersgräns för körsven 18 - 67 år
• Körsven skall inneha tränar eller körlicens
• Körsven får ej vara avstängd
• Häst skall vara registrerad hos STC
• Åldersgräns på häst enligt ordinarie regler
• Häst ska vara kvalad, (8 mån regeln gäller inte)
• Häst får ej ha startförbud
• Ej starta två dagar i rad
• Bör finnas minst en förordnad funktionär
• Sjukvårdspersonal bör finnas
• Banveterinär enligt gällande regler
• Dopingprov och alkotest skall kunna genomföras/deltagare är skyldig att underkasta sig provtagning
• Högst 2000 kr får utgå i kontant 1:a premie

• I övrigt STC:s Tävlingsreglemente i tillämpliga delar.

Senast ändrad:

Att fixa ett eget race skulle ju inte va helt fel, men då får ja ju inte va me själv =/

Nån som vill ställa upp!? Man kan ju säkert dra ihop något om det är flera som vill....

Då har dom som arrangerat inte gått enligt STC's reglemente. Vet att iaf from-05 (04?) så har dessa regler gällt.
Att dom ska ha tränare är för att försäkringen ska gälla. Den som rider/kör i bygde- eller propagandatravlopp måste inneha gällande licens, B-tränarlicens duger.

konstigt, i programmet står det att STC:s bygdetravsreglemente ska gälla?
tycker dom borde sagt något? det var även andra som hade okvalade hästar med.. (har varit med om det på flertalet värmländska banor)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023