Montèlicens.

Sv: Montèlicens.

hur gick det för dig på provet då..? jag gjorde mitt för ca 2år sedan och tyckte då att det var rätt komplicerat, men gjorde förra veckan provet till körlicensen och nu tyckte jag inte alls att det var särskilt svårt när man tränat mycke mer..=) hoppas du fick din licne soch lycka till på banan..

jag tycket mitt va lätt :D så du kommer nog inte ha några problem :D

Får man fråga vad provet innehållet för typ av frågor? Ska inte göra d förrens om några år så d e inte så att ja vill fuska på nå sätt, bara av ren nyfikenhet :p

Får man fråga vad provet innehållet för typ av frågor? Ska inte göra d förrens om några år så d e inte så att ja vill fuska på nå sätt, bara av ren nyfikenhet :p

Frågor ur tävlingsreglementet. Har du läst detta och kan det hyfsat bra ska provet inte innebära några problem.

som yngst får man väll ta rid/kör licensen från det kalenderår man fyller 18? Eller har jag missuppfattat och det är 19 eller äldre?:eek:
håller tummarna för 18!:D
Och det är väll bara att ta kontakt med sin hemma-bana? Finns det olika varianter av kurser? Ex. intensiv kurs eller blir det typ 2ggr/veckan?
Och till sist när det gäller provloppen, ska de köras/ridas av privat ägd häst i tävlings kondition eller lånad starthäst? .... :)

Du får ta licens från det år du fyller 16 år.

De flesta banor har att man rider/kör ett lopp en gång i veckan, sedan kanske det finns ställen, t.ex Wången, som har intensivkurser, det vet säkert andra bättre än jag.

Vad beträffande hästen ska den vara i A- eller B-träning, inkvalad någon gång i livet och kunna hänga med i 1.25 tempo, så det duger inte med vilken häst som helst utan det ska vara en hyfsad häst... Men det finns rätt många avdankade gamla trotjänare man kan låna för det ändamålet, som inte riktigt duger i sin klass men som funkar utmärkt, och kanske till och med tänder till, av att gå i licenslopp.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har troligen åkt på nån form av stressutslag. Det kliar så jag blir tokig, självklart mest nattetid också. Har kontaktat vården och...
2 3
Svar
47
· Visningar
1 946
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 259
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka