Mönster med händerna

Jamtland

Trådstartare
Vad heter det när man är två (eller fler ) son tar en tråd/ en bit garn och gör olika mönster med den? Kommer ihåg att något mönster hette "Eiffeltornet"?

Någon som vet vad det heter och/ eller har mönster?

Har för mig det kallades "taband" på min skola. Testade nyss pga denna tråd, och kommer inte ihåg särskilt mycket hur det skulle göras.

Ingen aning om vad det heter, men jag upptäckte för ett par veckor sedan att mina händer minns hur man gör fisknätet. Har inte gjort det på en herrans massa år, och det är rätt komplicerat. Men - som sagt - det måste sitta i muskelminnet eller något för händerna bara gjorde det de skulle göra.... :)

Det här alltså:

Åh, minnen. Min bror och jag gjorde sånt tillsammans när vi var små. Men jag minns varken vad vi kallade det eller hur vi gjorde :p .

Kan inte minnas något speciellt namn? Skulle säkert dyka upp minne av hur man göra de olika plocken av om jag hade det framför mig, men kan absolut inte beskriva något av det med ord. Har inte tänkt på denna syssla på åratal, men det var ju väldigt kul den perioden som man höll på med det.

Har aldrig gjort det ensam som i klippet ovan. Vi plockade från varandras händer genom att ta olika grep i mitten av trådarna, dussintalet(?) mönster tills man kom tillbaka till start och efter några loopar så blev snöret så vridet att det var svårt att fortsätta.

Liknande trådar

Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han...
Svar
15
· Visningar
498
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar