Mönster för trail & reining på e-nivå?

danilo

Trådstartare
Hej på er!

Jag är jättesugen på att ge mig ut på någon träningstävling i vår, men har aldrig tävlat i western tidigare. För att kunna fundera lite mer kring saken så undrar jag om det finns några färdiga mönster från tidigare tävlingar, i trail och reining? Eller är det alltid samma slags mönster, som de t.ex. är i LC dressyr? :confused:

Sv: Mönster för trail & reining på e-nivå?

hej!
Börja med o köp en regelbok, finns i din klubb eller på WRAS hemsida.
I boken finns alla reining-mönster, på e-nivå väljer tävlingsledningen/domaren ett nybörjarmönster: nr 11, 12, 13, 14
I trail finns inga färdiga mönster, utan dessa ritas unikt till varje tävling. Det man vet som ryttare är att det finns tre obligatoriska hinder: att öppna, rida igenom o stänga en grind; att rida över minst fyra bommar; och ett ryggningshinder, ex att rygga mellan två bommar eller runt koner. Banan ska ha minst sex hinder, hästen ska visas i alla gångarter. (om det inte är walk o trot-klass, förstås)På de flesta tävlingar brukar också en bro finnas med, tänk typ lastpall, fast med hel o slät yta
Googla gärna runt på klubbarnas hemsidor, oftast finns det mönster till tävlingarna i pdf.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mönster för trail & reining på e-nivå?

tack för superbra svar! (Bockar och bugar)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar