Görel

Trådstartare
Moderator
Jag söker info om Mon Dieu född 1999 e Michelangelo u Duett e Donnerhall. Jag är främst intresserad av om han lämnat avkommor som gjort något.
På allbreed hittar jag fyra avkommor, på sporthorse inga, men han måste väl ha fler än så?

Har han tävlat något?
 
Sv: Mon Dieu

I Tyskland har han inga godkända söner och bara 23 stamboksförda döttrar.
36 st avkommor har tävlingsliscens, 1 har placeringar i svår dressyr, ingen i svår hoppning. Deras gemensamma vinstsumma är bara 14092 euro.
Den mest vinstrika avkomman är Oldenburgerstoet Morrina Negra ue. Rubenstein I -Furioso II som har vinster och placeringar upp till Prix St. Georges.
Mon Dieu själv har bara 78 euro i prispengar, 1 vinst och 2 placeringar som 5-åring i Klass A Dressyr. Han var godkänd i Oldenburg och i Thüringen. I avel 2002-2006. Avkommeindex dressyr 105 (86%) hoppning 83 (71%).
30-dagarstest hösten 2002
dressyr 7.71
hoppning 7.33
totalt 7.75
70-dagarstest hösten 2003
dressyr 113.04 (10)
hoppning 93.21 (29)
totalt 106.57 (17 av 46)
 
Sv: Mon Dieu

Tack!

Vet du varför han togs ur avel? Kom han inte till omprövning eller visades han inte om?

Hade aldrig hört talas om hnom innan en kompis började rida en avkomma till honom.
 
Sv: Mon Dieu

Med sitt godkända 70-dagars test är han godkänd på livstid.
Jag misstänker att han har fått för få ston, dels för att han inte tävlades och dels för att han inte hade några topp-poäng på hingstproven Vad jag kan se var han stationerad i Thüringen (gamla östtyskland) de sista 2 avelsåren.
 
Sv: Mon Dieu

Jag tror att denna häst är från sista årgången. Den har Rohdiamant till morfar, så det var intressant att den blodskombinationen lämnade hans bästa avkomma.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 300
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 534
Senast: Lhas
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 485
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp