Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är så som jag fattade det också. Hittade någon gammal tråd på buke. Där stod det något om 150 000:-!!
Tråkigt att de ska vara så dyra. Kan man beställa hem mögel och träna själv?
Dessutom har en del utbildningar fått rätt skarp kritik både angående hur de behandlar hundar och hundarnas förmåga.
(Har faktiskt ägt en hund som gått en sådan utbildning:-) )
Varför just mögel? Du kan knappast träna upp en mögelhund på egen hand utan utbildning. Men du kan ju alltid köra specialsök och lära hunden leta te, svampar osv.
Saken är att det är betydligt mer i utbildning än att bara "lära hunden hitta mögel". Visst kan man lära hunden att markera en viss sorts mögel men ska du ha nån praktiskt nytta av det så är det en himla massa annat du behöver lära dig.Skulle vara min samo som tränar hunarna. Han har haft hund både i flygvapnet och K9 så han klarar nog av detta.
Vi tycker båda att det är roligt att lära hundarna något "vi" kan ha nytta av.
Svamp hittar redan den ena hunden=) Och te vet jag inte riktigt om vi har någon nytta av. Ska dock lära båda blodspår. De kan just nu bara levande sök. Eller hur man skriver.
Det är ej jag som står för den mesta träningen utan min sambo och det är han som söker "nya" utmaningar=)
Kom gärna med andra tips!
Anfall, försvar, eftersök, spår kan de redan.