Mögelfråga

Sv: Mögelfråga

Det finns termometerar som mäter luftfuktighet, har jag hemma då jag har haft problem med fukt i köket (verkar vara löst hos mig)

Då kan ni få reda på hur fuktigt ni har det hemma.

Personligen skulle jag flytta därifrån & inte utsätta barn för att bo där, de kan utveckla allergier, astma & annat som de får lida av resten av livet.
Tror inte ett smack på vaktmästaren, det ska kunna gå att bo i en lägenhet med allt vad det innebär så länge ni inte använder alla rum som swimmingpool, & det går inte att få bort mögel enbart genom att vädra eller sänka temperaturer, lägenheten är skadad & det finns säkert flera lägenheter i samma hus som har samma problem.Vissa hus är "allmänt sjuka".

Personligen skulle jag flytta därifrån & inte utsätta barn för att bo där, de kan utveckla allergier, astma & annat som de får lida av resten av livet.
Tror inte ett smack på vaktmästaren, det ska kunna gå att bo i en lägenhet med allt vad det innebär så länge ni inte använder alla rum som swimmingpool, & det går inte att få bort mögel enbart genom att vädra eller sänka temperaturer, lägenheten är skadad & det finns säkert flera lägenheter i samma hus som har samma problem.Vissa hus är "allmänt sjuka".

Vi är inne på att flytta härifrån. Vi vill inte riskera att våra barn blir sjuka. Men vi väntar tills vi vet om de kommer åtgärda det eller inte.
Vi kollar runt på olika lägenheter.

Vi har kontaktat hyresgästföreningen och de skulle hjälpa oss om de inte fixade det.

Vaktmästaren är dock allmänt dryg och försökte lura in sambon i mellandgarna att han hade varit här på lillejulafton och mät luftfuktigheten... Problemet jag var hemma.. Då frågade han om jag inte sagt att han var där. Sedan ändrade han det till att han inte varit inne i lägenheten, men att han mät den ändå... :cool:

Härlig vaktmästare vi har, han tyckte inte heller mögel är akut utan han hade en massa annat han behövde göra först. Han har denna veckan med på sig sedan skulle hyresgästföreningen hjälpa oss.

Vi kommer inte heller gå med på att han bara mäter luftfuktigheten, då det även ska göras inne i väggen. Men det vill han inte göra. När vi påtalade att man bör göra det sa han att vi hade läst för mycket på internet... :devil:

En uppdatering från mig, då jag har samma problem. Här har de mätt fukten ( i väggen) och det fanns ingen. Fastighetsägaren ska åtgärda problemet och vi ska få ny ventilation i två rum, ev med start i slutet på denna vecka.

Jag överväger att även köpa en luftavfuktare om det skulle behövas. Vi har ju ett akvarium eller två, om det nu bidrar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka