Modernisera bilduppläggningen

AgentCarter

Trådstartare
Kommer det komma någon förbättring av sättet att lägga upp bilder? Att behöva använda sig av photobucket och liknande känns utdaterat.
Själv undviker jag att lägga upp bilder (och också då minskad aktivitet) bara pga det är så krångligt att först lägga upp den på en sida via mobilen, sen gå in på den sidan på datorn för att i tredje steg lägga ut det här.
Att kunna korta ner de där stegen tror jag skulle öka antalet bilder.
Dessutom har jag just haft väldiga problem med att lägga in ett inlägg då det inte fick vara över ett visst antal tecken och med en bildurl så blev det över de tecknen vilket gav mycket onödig frustration.

Kommer det komma någon förbättring av sättet att lägga upp bilder? Att behöva använda sig av photobucket och liknande känns utdaterat.
Själv undviker jag att lägga upp bilder (och också då minskad aktivitet) bara pga det är så krångligt att först lägga upp den på en sida via mobilen, sen gå in på den sidan på datorn för att i tredje steg lägga ut det här.
Att kunna korta ner de där stegen tror jag skulle öka antalet bilder.
Dessutom har jag just haft väldiga problem med att lägga in ett inlägg då det inte fick vara över ett visst antal tecken och med en bildurl så blev det över de tecknen vilket gav mycket onödig frustration.

Jag gissar att det stora problemet är den ENORMA mängden utrymme som skulle krävas om vi alla laddade upp bilderna rätt på buke? Om jag ser till hur mycket utrymme som krävs till bara min egna blogg, så kan jag inte ens tänka mig hur mycket som skulle krävas för så många användare....

Men jag kan vara ute och cykla, kanske bättre att @Gunnar tar den frågan :).

Jag gissar att det stora problemet är den ENORMA mängden utrymme som skulle krävas om vi alla laddade upp bilderna rätt på buke? Om jag ser till hur mycket utrymme som krävs till bara min egna blogg, så kan jag inte ens tänka mig hur mycket som skulle krävas för så många användare....

Men jag kan vara ute och cykla, kanske bättre att @Gunnar tar den frågan :).
Jo säkert, men för mig som nästan bara mobilsurfar leder det till problem. Om du bara visste hur många fina hundbilder ni har missat pga det ;)

Jo säkert, men för mig som nästan bara mobilsurfar leder det till problem. Om du bara visste hur många fina hundbilder ni har missat pga det ;)
Fast @Gunnar har förklarat det redan flera gånger. Det är precis som @Miao säger så att det bilderna hade tagit enorma mängder plats. Det är ju faktiskt inte så svårt att ladda upp dem på något annat ställe. Tar en minut.

En annan lösning (som jag också förmodar skulle vara rätt kostsam) hade varit en synkronisering mellan typ Dropbox eller Flickr och forumet så att man hade kunnat ladda upp bilden här men att datan hamnar på ett synkat konto hos en molntjänst.

*bara spånar*

Jag skriver ibland på ett annat forum där man kan lägga upp bilder men det är rätt hårda begränsningar. Man kan bifoga 4 bilagor per post men det får vara max 400 kb och varje får vara på max 192 kb.
Det kanske blir för mycket data även med en sådan begränsning. Det forumet är mycket mindre än Buke

En annan lösning (som jag också förmodar skulle vara rätt kostsam) hade varit en synkronisering mellan typ Dropbox eller Flickr och forumet så att man hade kunnat ladda upp bilden här men att datan hamnar på ett synkat konto hos en molntjänst.

*bara spånar*

På ett annat forum la jag in en uppladdningsruta via Tinypic, kostade ingenting och fungerade över förväntan. Som admin skapade man ett Developerkonto och fick då en kod man la in. Den gick att redigera till en variant som fungerade för just den sajten, både funktionsmässigt och utsendemässigt.
Resultatet blev en uppladdningsruta som man kunde lägga ovanför eller under själva skrivrutan för inlägg och i den kunde medlemmarna ladda upp sina bilder.

Just Tinypic passar kanske inte Bukefalos, men jag skulle tro att fler uppladdningssidor har liknande koncept.

Kan säga att jag nu lagt upp bilder, dock tog det några krasade photobucket omgångar och kommer dröja ett bra tag igen då jag sällan är vid datorn och är endast där det går att få bilderna från photobucket till buke,

Kan säga att jag nu lagt upp bilder, dock tog det några krasade photobucket omgångar och kommer dröja ett bra tag igen då jag sällan är vid datorn och är endast där det går att få bilderna från photobucket till buke,

Prova imgur nästa gång. Behöver inte ens något konto, bara dra och släpp.

Jag kanske kan kolla upp det, vi får se vad framtiden för med sig:nailbiting:

Helt rätt. Lita på främlingar på internet. :grin:

internet-dog1.jpg

:p

Jag brukar dela bilder från facebook här, vet man kan integrera sitt buke konto med sitt facebook konto, kanske är något synkat på gång, så det ska bli lättare att dela t ex en bild från fb här? *spånar lite här med*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan har nu hunnit bli 23 år, den startades 14/5 1996, redan förra året skrev jag att det kanske var dags att sluta räkna. Men...
Svar
5
· Visningar
4 817
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 807
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter 14 maj 1996 lades mina första webbsidor ut på internet. Till att börja med hade de ingen egen domän, men de heter nu Bukefalos.com sedan...
Svar
2
· Visningar
1 211
Senast: Mim
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 208
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar