R
Raderad medlem 68338
Haha detta bör ju vara ett skämt? Varför äter du på restaurang? Borde ju vara bättre att du sitter hemma och käkar kött och potatis för att undvika mötet med ngt annat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Problemet" är ju att jag varit där med icke-svenskar... dvs så fort det är en renjävel på menyn tindrar de med ögonen och är supernöjda
Jag tindrar enbart med ögonen om renjävlarna är långt från tallriken och vägen.
Vad smakar ren? Jag har något minne av att jag ätit torkar renkött någon gång?
Är ren gott? Hur ska det tillagas?
Men alltså, rökt renhjärta med pepparrotsgrädde och kokt färskpotatis
i de flesta recept jag läst så brukar det stå att man använder citronskal utan att ta med den vita hinnan under. I ordet zest så innebär det per automatik "skal utan det vita".
Det där är som potater - potäter. Samma sak
Zest är modernt att använda numera och det får man ju göra hur mycket man vill, men det är exakt samma sak som rivet citronskal.
Som sagt Zest är modernt, för ett antal år sedan användes inte zest alls. Det skulle då vara omöjligt att få en rätt med finrivet synligt citronskal, före år 2000 eller om det var 1990 om begreppet inte fanns och jag har starka minnen av att jag både serverat det och ätit det.@Lobelia och @Gnist i de flesta recept jag läst så brukar det stå att man använder citronskal utan att ta med den vita hinnan under. I ordet zest så innebär det per automatik "skal utan det vita".
Sen skulle jag bli besviken om jag beställde något med zest och inte kan se det på tallriken, beställer jag en rätt/efterrätt med citronskal så kan det vara rivet på finaste sidan på rivjärnet= går inte att se att det finns på tallriken.
Sedan finns ju lavinbjärn också...
Jag också! Eller hatas lite på vegansk mat, eller förfäras över "farliga" e-nummerOt: Trodde att tråden skulle handla om maskar, larver och annan modern mat. Framtidens mat . Eftersom det var "så illa".
Så sjukt jävla gott!Är ren gott?
Keine Ahnung.Hur ska det tillagas?
Du jag bor häruppe. Jag behöver inte se Pistvakt liksom.Va, har du inte sett Pistvakt?!
Är det nu jag ska säga att jag är underimponerad efter att ha ätit på hans konceptrestaurang på Clarion i Östersund? Inte dåligt men det mesta har varit ganska smaklöst. Beskrivningarna låter bättre än vad det smakar.
@Lobelia och @Gnist i de flesta recept jag läst så brukar det stå att man använder citronskal utan att ta med den vita hinnan under. I ordet zest så innebär det per automatik "skal utan det vita".
Sen skulle jag bli besviken om jag beställde något med zest och inte kan se det på tallriken, beställer jag en rätt/efterrätt med citronskal så kan det vara rivet på finaste sidan på rivjärnet= går inte att se att det finns på tallriken.
Du jag bor häruppe. Jag behöver inte se Pistvakt liksom.