Renskav
Nej
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Renskav
Jo.. men när pappa gör den. Inte såndär man köper annars. Pappas är himmelsk.. fast älgskaven är ju godare
Ren som är så gott den godaste jag ätit var på Blåhammarns fjällstation, innanför som var perfekt rosa och himmelskt gott!
@athena_arabians stårs (storsh) är ett fint ord ju
Jo.. men när pappa gör den. Inte såndär man köper annars. Pappas är himmelsk.. fast älgskaven är ju godare
Ren är vansinnigt gott!
Ja, jag har inget emot det men blev lite chockad eftersom jag aldrig blivit kallad det förut Det var lite allmän Pistvakt-känsla över det hela kan jag säga Vi var på Wikners i Persåsen så det var väldigt god lunch
Ren luktar illa och smakar illa, jag står inte ut med att känna lukten av det oavsett hur det tillagas utan går hellre ut. Jag har ätit skiten kok, rökt, torkad och stek, inget av det är tjänligt som föda. Jag har varit på renslakt och jag är uppvuxen med det, sen jag blev tillräckligt stor vägrar jag äta det mer.Vad smakar ren? Jag har något minne av att jag ätit torkar renkött någon gång?
Är ren gott? Hur ska det tillagas?
Jag fattar inte vad som finns att gilla?Jag fattar inte varför folk inte gillar renkött? Vad är det i den smaken som ni inte gillar, om ni för övrigt gillar viltkött?
Det är mat. Kött, med mer smak och karaktär än mycket annat kött.Jag fattar inte vad som finns att gilla?
Jag har ätit renskav uppe i Piteå och det var otroligt gott. Med massor av grädde.1. Det smakar som en konstig blandning av tamdjur och vilt.
2. Nej.
3. Måste man ska den vara torkad eller rökt.
Smakar olika djur så olika? Alltså om man har tre okryddade bitar kött: en från ren, en från rådjur och en från älg. Kan man då avgöra vilket som är vilket?
Smakar olika djur så olika? Alltså om man har tre okryddade bitar kött: en från ren, en från rådjur och en från älg. Kan man då avgöra vilket som är vilket?
Det finns mycket mat jag inte gillar eller kan tänka mig att äta, pölsa äter jag inte och lungmos skulle jag nog vara väldigt nära döden innan jag åt, men visst är även det mat.Det är mat. Kött, med mer smak och karaktär än mycket annat kött.