Kan man inte bara ignorera om en tycker det ar ett idiotinlagg? Ratten att vara krankt inkluderar inte ratten att kranka.
Jag tror ingen i tråden känner sig särskilt kränkt förutom ev du?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man inte bara ignorera om en tycker det ar ett idiotinlagg? Ratten att vara krankt inkluderar inte ratten att kranka.
Samma niva? Nu skojar du med mig, NU ar du skamtsam! Nej jag hor inte till de kranktas skara, men det har sallskapet bukefalos 'allmant' ar inte alldeles latt att komma in som ny till. Som ju diskuterats tidigare.Du verkar verkligen bli kränkt över att en person som skriver ett skämtsamt om än lite smått misslyckat inlägg får svar på samma nivå.
Varför tycker du vi ska välkomna en nykomling som skriver ett skämtsamt inlägg genom att ignorera det?
Jag tror ingen i tråden känner sig särskilt kränkt förutom ev du?
Det har diskuterats om det är problem att komma in som ny eller inte, men erfarenheterna var varierande om jag inte minns fel. Jag är dock övertygad om att det är lättare att komma in om folk svara på inlägg och inte som du föreslår fryser ut personen.Samma niva? Nu skojar du med mig, NU ar du skamtsam! Nej jag hor inte till de kranktas skara, men det har sallskapet bukefalos 'allmant' ar inte alldeles latt att komma in som ny till. Som ju diskuterats tidigare.
Norrlandsbea ? Tveksamt, men det behöver nog TS svara på.Kan inte gea vara bearnaisås? En del säger ju bara bea tänker jag.
Min tråd om umbärandena i Norrland fick plötligt vatten på sin kvarn.
Ännu längre fram i tiden kanske det serveras allsköns insekter på restaurangerna pga klimatförändringarna.Placerade tråden i övrigt då jag int vet vart den passar.
Hur som helst ska jag börj med att presentera mig. Mitt namn är Nikodemus och jag är en glad prick från trakterna utanför Lule (eller Luleå som det så omdömeslöst benämns av söderlänningar och allsköns patrask).
I alla fall så var jag nyligen ner i Stockholm med jobbet och i denna åbäkesresa ingick ett besök på en "finare restaurang". Eftersom jag är väldigt glad i mat, och i synnerhet trumpetkossa (älg), så såg jag fram emot detta besök enormt. Hann knappt öppn menyn in besvikelsen var ett faktum. Bara massa konstiga engelska namn och int nå riktig mat. "potejto mash", menar skriv potatismos istället så man fatt då för helvete. Sen fanns de int nå norrlandsgea heller, åååhhh, även om de ska ha cred för att de hade pripps blå, vilket i alla fall är riktig öl. I övrigt bara massa trams, men tydligen kör ungdomarna upp ölen i näsan nuförtiden och låtsas känn en mass lökt som int finns.
Åt till sist nån stek med en massa fjantiga grönsaker, kändes som jag var på bantningsdiet. Efter maten var magen helt omskakad och till råge på eländet var man omringad av en massa jävla växter som höll på att väx upp i arslet på en när man var mitt i maten..
Är det så här illa i resten av Sverige, eller kom vi bara till en ovanligt dålig restaurang? (ska tilläggas att den skulle vara bra enligt folk).. Snälla säg att det int är så här i hel landet, då kan man ju lik gärna prött sönder böxorna
Ännu längre fram i tiden kanske det serveras allsköns insekter på restaurangerna pga klimatförändringarna.Placerade tråden i övrigt då jag int vet vart den passar.
Hur som helst ska jag börj med att presentera mig. Mitt namn är Nikodemus och jag är en glad prick från trakterna utanför Lule (eller Luleå som det så omdömeslöst benämns av söderlänningar och allsköns patrask).
I alla fall så var jag nyligen ner i Stockholm med jobbet och i denna åbäkesresa ingick ett besök på en "finare restaurang". Eftersom jag är väldigt glad i mat, och i synnerhet trumpetkossa (älg), så såg jag fram emot detta besök enormt. Hann knappt öppn menyn in besvikelsen var ett faktum. Bara massa konstiga engelska namn och int nå riktig mat. "potejto mash", menar skriv potatismos istället så man fatt då för helvete. Sen fanns de int nå norrlandsgea heller, åååhhh, även om de ska ha cred för att de hade pripps blå, vilket i alla fall är riktig öl. I övrigt bara massa trams, men tydligen kör ungdomarna upp ölen i näsan nuförtiden och låtsas känn en mass lökt som int finns.
Åt till sist nån stek med en massa fjantiga grönsaker, kändes som jag var på bantningsdiet. Efter maten var magen helt omskakad och till råge på eländet var man omringad av en massa jävla växter som höll på att väx upp i arslet på en när man var mitt i maten..
Är det så här illa i resten av Sverige, eller kom vi bara till en ovanligt dålig restaurang? (ska tilläggas att den skulle vara bra enligt folk).. Snälla säg att det int är så här i hel landet, då kan man ju lik gärna prött sönder böxorna
Längre fram i tiden kanske det serveras allahanda insekter på restaurangernaStockholm består ju av inflyttade norrlänningar typ Ingen i gänget jag umgicks med i U-a under studietiden har flyttat "hem", de migrerade från U-a till Sthlm
Edit: Jag har verkligen aldrig hört trumpetkossa innan och då är jag ihop med en norrlänning och jobbar ofta med norrlänningar (majoriteten är jaktgalningar dessutom). "Bjarn" hör jag dock rätt ofta i Jämtland
Ghee har jag hört om. Norrlandsgea: regional variant?
En delikatess!Klarnat älgsmör?
Har man ingen trumpetkossefeta så duger till nöds även renfeta.Gjord på trumpetkossefeta
( )
Har man ingen trumpetkossefeta så duger till nöds även renfeta.
Jag kan trösta dig med att enda renfetan jag sett var rökt.Nu höll min lunch på att komma i retur Ren är endast godtagbar om den är torkad eller rökt, dvs så förklädd som möjligt.
Att koka den är en sysselsättning som borde vara förbjuden om det finns grannar närmare än 10 mil
Jag kan trösta dig med att enda renfetan jag sett var rökt.